Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar heb ik last van?

Ik ben de laatste tijd weinig geïnteresseerd in dingen zoals school, mijn vrienden en het dagelijkse leven. Het liefst ga ik elke dag na school mn bed in en ga ik alleen maar slapen en nog eens slapen. Ook ben ik de laatste tijd snel geïrriteerd. Ik snap niet zo goed waar dit vandaan komt en ik kan er voor mijn gevoel niet zoveel aan doen. Wel probeer ik het me zo weinig mogelijk aan te praten, maar ik voel me gewoon echt even niet zo lekker. En wil er het liefste zo snel mogelijk vanaf. Iemand idee wat dit kan zijn? Maar vooral tips graag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zorg voor een goede, gevarieerde voeding met voldoende vitamines, eiwitten en mineralen. Weet je van jezelf dat je niet zo'n gezonde eter bent? Slik dan elke dag een multivitamine zodat je tekorten worden aangevuld.
Drink voldoende water.

Voorkom sleur. Als je in een sleur terechtkomt, kun je al snel je energie kwijtraken. Dit heeft te maken met het gebrek aan uitdaging en plezier. Plan dus regelmatig leuke dingen voor jezelf.

Sporten en bewegen. Als je voldoende sport en beweegt, maakt je lichaam bepaalde stoffen aan die je alerter maken.

Frisse lucht. Een tekort een zuurstof veroorzaakt al snel een duf en vermoeid gevoel. Zet wat vaker een raam open.

Zorg voor voldoende licht gedurende de dag. Licht regelt een belangrijk deel van ons dagritme. Ben je veel in een donkere omgeving? Dan kan het zijn dat je lichaam aangeeft dat het tijd is om te gaan slapen. Je voelt je dan moe en futloos.

Houd je ondanks bovengenoemde tips last van lusteloosheid, vermoeidheid en een gebrek aan energie? Dan kan het handig zijn om een arts te raadplegen om een eventueel onderliggende oorzaak naar boven te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Geen balans in school en vrije tijd?
Te veel tijd in een bijbaantje?
Te moeilijke opleiding?

depressief?
bloedarmoede?
Pfeiffer?

Ga eens even bij je huisarts langs. Kan geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puberteit? Ik had er ook last van. Ik heb er ook een soort vraag over gesteld. Ik was steeds chagerijnig en had nergens zin in. Komt wel weer goed:).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Puberteit. Gaat vanzelf over. Niet altijd leuk, maar het hoort er nu eenmaal een beetje bij.

Tegen de vermoeidheid is het vaak een goed idee wat lichamelijk actiever te worden en minder teevee te kijken en te computeren (zie meerdere vragen hierover op GV). Dan zul je vermoedelijk ook minder geïrriteerd en minder ongeïnteresseerd worden. Het is echter wel een zwaar offer, dat realiseer ik me. Veel pubers zijn nu eenmaal niet zo lichamelijk actief, en zonder teevee en computer na etenstijd willen we eigenlijk ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pfeiffer,geen twijfel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo geen twijfel ?
Dat zou het zijn als hij er bij vertelde dat-ie van die knalgele ogen had en knobbels in zijn nek EN doodmoe was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar baseer je dat op Skinflint?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL, hoezo, knalgele ogen en knobbels in de nek doodmoe. Dan nog kan het meerdere dingen zijn. In India denken ze dan niet in eerste plaats aan Pfeiffer hoor.
Tja, je bent 18. Ik herken dat wel. Dat gevoel had ik ook op die leeftijd. Waar ga je naartoe? en waartoe leidt het allemaal? wat wil ik, en wil ik daar wel over na denken?
Ik denk dat dit allemaal bij de leeftijd hoort, en het gaat vanzelf over. Maar nu is het wel de tijd om keuzes te maken. En dat slaat je soms lam, en dat is erg vermoeiend.

Laat het je gebeuren, en leef bij de dag. Maak je keuzes weloverwogen en doe de dingen die nou eenmaal moeten (school bv).

Ineens slaat het weer om, dan zie je het nut van alles weer in.

Als je je lichamelijk ook echt heel zwak voelt is het ook een idee om even naar de huisarts te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding