Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kunnen we een CD wel 50 maal beluisteren, 100den keren naar een schilderij staren, maar een film maar een keer of drie bekijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
780

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ben ik het niet helemaal mee eens, ik kan bepaalde films vaker kijken als 5 keer. Maar om even op je vraag te antwoorden: een film is leuk omdat je niet weet hoe hij afloopt, als je hem al gezien hebt is het niet leuk meer omdat je alles al weet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kent dan alle ''schrik'' momenten en je weet de uitkomst van elk gevecht, je weet wie de verrader is, etc. Bij muziek kun je ook een cd vaak beluisteren maar dat gaat op den duur vervelen.. probeer jij maar eens een paar dagen lang alléén maar 1 cd te draaien.. dat wordt na een tijdje saai.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje: alleen... ik kan best een cd daaaagen, weken na elkaar blijven draaien in een non-stop reply. (moet ik nu een GoeieVraag stellen of dat wel normaal is? ;-))
Een film is een verhaal. Als je het verhaal van voren naar achteren kent is de spanning er af. Dat is hetzelfde bij het lezen van een verhaal in een boek. Na lange tijd kan het misschien nog eens terug boeien omdat je veel vergeten bent.
Een CD beluisteren of een prachtig schilderij bewonderen is ontspanning en genieten. Je kan er ook telkens iets anders in ontdekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kijkt duidelijk niet de juiste films. Als je B Films kijkt, of puur op spektakel gerichte blockbusters dan krijg je dat. Maar veel arthouse of cult films kun je veel vaker zien. Films als Mr. Nobody, The Fountain of The Fall zijn vanwege hun artistieke opzet zeker geschikt om tientallen keren te kijken. Dit zijn films die het niet hebben van spectacel en schrikmomenten maar door de kunstzinnige en poetische opzet blijf je genieten van de diepgang.
Aangenomen dat de film je ligt natuurlijk. Sommigen vinden een film geweldig terwijl de ander hem halverwege uitzet.

Pink Flyod, the wall ook. Maar dat is eigenlijk gewoon een lange muziekvideo.

Zelf heb ik ook Lord of the Rings tientallen keren gekeken maar dat zal wel aan mij liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil is ook tussen een boek en een film:
Bij een film staat het op je netvlies en dat blijft langer hangen.
Een boek kan je vaker lezen doordat je er zelf een beeld bij creeërt hoe het eruit zou kunnen zien.
Bij een film wordt het beeld je 'opgeschoteld'.
Zelf fantaseren zit er niet meer bij.
Een boek kan je ook nog vaker lezen doordat je niet alles kan onthouden en elkekeer weer wat 'nieuwe' dingen leest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding