Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet waarom ik nooit transpireer in mijn infraroodcabine?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zet de temperatuur op 55 graden en dan nog zweet ik niet.
Advies is tussen 40 en 55 graden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

mischien is ie wel kapot,
ik zal hem maar even na laten kijken als ik jou was, ik heb het al warm als ik naar de brievenbus loop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is niet kapot. Ik krijg het wel ontzettend warm, maar ik zweet niet.
Ik dacht, misschien heeft dit iets te maken met een hoge spierspanning ofzo. Want in een infraroodcabine worden je spieren aan het werk gezet.
Waarschijnlijk omdat een infraroodcabine (max. 55 graden) geen sauna (ongeveer 70-95 graden) is.

Het is dus gewoon lang niet zo warm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat dat het is.
Een infraroodcabine is qua werking niet te vergelijken met een sauna en daarom is de temperatuur ook lager. Maar zweten is wel belangrijk in een infraroodcabine. De mensen die ook mijn cabine gaan, zweten allemaal wel, maar ik niet.
Misschien een stomme wedervraag, maar het staat niet expliciet in je vraag: Heb je de indruk dat je infraroodcabine werkt? Krijg je het wel warm maar zweet je niet, of krijg je het uberhaupt niet warm?

Als je het wel warm krijgt maar niet echt gaat zweten moet je misschien langer blijven zitten, meer drinken of je bloedsomloop laten checken (of je helemaal eens na laten kijken, lijkt me op z'n minst wel een bezoekje huisarts waard).

Als je het helemaal niet warm krijgt, zou je inderdaad het apparaat eens na moeten kijken. Krijgt hij wel stroom (branden er lampjes in de knopjes of iets dergelijks)? Zitten er zekeringen in die gesprongen kunnen zijn? Is de lamp stuk? Als je hem eruit draait, kan je met een multimeter meten of hij een weerstand heeft (niet nul en niet oneindig, ergens ertussenin).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het antwoord op bennie had ik gezet dat het apparaat niet stuk is. Ik krijg het vreselijk warm, maar ik zweet niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry. Niet gezien. Maar dus: Probeer eens om in een uurtje 2 liter water te drinken en er dan in te gaan zitten. En: Zweet je wel als je rent of zoiets, dan ben je op zoek naar een infraroodcabineervaringsdeskundige. Anders zou ik je adviseren een huisarts te vragen...!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding