Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom slikken zoveel meisjes / vrouwen de pil?

Bij veel is het niet dat ze dan geen condoom hoeven (...) te gebruiken bij de sex, maar waarom dan wel? Wat is er mis met de normale menstruatiecyclus?
(n.b. natuurlijk zijn er soms ook echt medische redenen, dat begrijp ik wel)

Toegevoegd na 1 minuut:
zie nu dat een dergelijke vraag al wel gesteld is, dus hij zal zo wel verwijderd worden (vond alleen de antwoorden op die vraag niet bevedigend genoeg om deze meteen te verwijderen :) )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dit vraag ik me de laatste tijd ook af. Ik ben zelf gestopt en voel me zoveel beter.
Voor alle redenen die gegeven worden zijn goede alternatieven op de markt maar die worden " stil??" gehouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
men is denk ik niet bekend met alternatieven voor menstruatieklachten, acne, etc.
Bovendien komen de hormonen van de pil via de urine via de wc in het water terecht, en dit zorgt voor eenhele hoop rotzooi in de waterflora- en fauna
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef mijn mening hier over, dat klopt. Begreep eerst niet goed waarom het zoveel gebruikt werd, maar de antwoorden hebben me een prima beeld gegeven over de noodzakelijkheid van de pil bij veel vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan de andere kant Torrie, dat was niet de eerste intentie van het stellen van de vraag maar zie nu eigenlijk wel dat ik mensen probeerde te overtuigen.
Bedankt voor het omlaag schoppen van mijn ego, was wel nodig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een waarheid als een koe, wat je daar zegt.
hoe we het tij kunnen keren is zo natuurlijk mogelijk proberen te leven, dat is het belangrijkste denk ik.
Hoe meer mensen het doen (de beweging groeit ook wel), hoe makkelijker het wordt om dingen te veranderen.
en een beetje geduld hebben (en dat heb ik vaak niet :P )

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Sommige vrouwen slikken ook de pil omdat ze deze kunnen doorslikken zonder pauze en ze niet ongesteld worden. Ook kunnen ze bij een vakantie de menstruatie uitstellen om deze door te blijven slikken zonder stop week. Bij vrouwen met hevige menstruatie helpt de pil ook om deze minder heftig te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vakantieverhaal kom ik vaker tegen. Ik persoonlijk vind het een nogal makkelijke manier om de gewone gang van zaken te onderbreken.
Ben bij mijn opleiding natuurgeneeskunde vaak vrouwen tegengekomen die lichamelijke klachten kregen na jarenlang slikken van de pil, hierom ben ik er ook eigenlijk op tegen
snap je :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slik niet de pil, maar als ik op vakantie ga voor 5 weken slik ik voor de vakantie wel de pil, zodat ik geen last heb van menstruatie. Thuis stop ik er weer mee. Interessante opleiding en begrijp je redenatie.
Om te voorkomen dat je zwanger wordt. Om te kunnen regelen wanneer je ongesteld bent (pil doorslikken). Om minder pijn te hebben bij je menstruatie en minder dagen ongesteld te zijn. Om minder last te hebben van PMS. Om vaker de pil door te slikken, zodat je bijv. maar 6 keer per jaar ongesteld bent.

Wat is er mis met een normale menstruatiecyclus? Als je een normale menstruatiecyclus hebt, kan je zwanger worden. Tenzij je condooms gebruikt, maar 9 van de 10 mensen vinden dat niet prettig vrijen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de nog niet genoemde reden het verminderen van acné. Want er zijn anticonceptiepillen op de markt die daar een gunstig effect op hebben.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
ik slik hem zelf om;
1: het vermindert puistjes
2: ik word regelmatig ongesteld
3: ik niet zwanger raak
4: ik (bijna) geen last heb van mijn menstruatie
5: ik in vakanties ofzo de pil door kan slikken en niet steeds het tampontouwtje in mn bikinibroekje moet stoppen

misschien zijn er nog meer redenen, maar dit zijn de redenen waarom ik hem slik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
En jij bent echt 13 jaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja?
wat is daar mis mee?;)
Amadea
13 jaar geleden
Met die leeftijd is niks mis, maar het lijkt gewoon niet te kloppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat lijkt niet te kloppen?
Amadea
13 jaar geleden
Alleen al het feit dat jij nu nog op bent. Hoef je morgen niet naar school? Tot 16 jaar ben je leerplichtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ga morgen ook naar school, hrb gewoon niet zoveel slaap nodig.
ik slaap altijd meestal pas rond 1/2 uur hebben sommige mensen toch? is toch niet zo heel gek?!
Omdat alleen condooms gebruiken eigenlijk helemaal niet de best scorende anticonceptiemethode is. Het condoom is essentieel voor het voorkomen van SOA's, maar onder de echte voorbehoedsmiddelen is het het achterblijvertje.

Daarom gaan veel vrouwen voor double Dutch: pil en condoom. Condoom om ziektes te voorkomen, de pil om de bescherming tegen zwangerschap op te krikken tot een heel eind (maar natuurlijk niet helemaal) richting de 100%.

Daarnaast is het gebruik van de pil om deze reden zo ingeburgerd dat er heel gemakkelijk over gedacht wordt. Hij wordt al snel gezien als 'dan ga je toch gewoon aan de pil' wanneer een vrouw een pijnlijke, lastig onregelmatige of gewoon vervelende menstruatie heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...of gewoon menstruatie vervelend vindt.
Van de vriendinnen van mijn dochter is 80 % aan de pil, maar nog maar eentje sexueel actief, De rest slikt hem om door te slikken en zo niet ongesteld te worden, of tegen (tamelijk normale) buikpijn.
Wat er mis is met de normale menstruatiecyclus? Zeker nooit gemenstrueerd?!? Dank u....

...en het heeft echt niet altijd met medische redenen te maken. Veel vrouwen zijn namelijk ook allergisch voor het rubber van de condoom, of krijgen van de glijmiddeltjes en andere troep die er in of op zit, last van afscheiding of andere ongemakken, wat uit kan lopen op infecties zelfs!

Daar komt bij, dat sommige vrouwen ernstig vloeien, of ernstige pijnen doorstaan. Met de pil heb je daar allemaal geen last van, en hoef je ook niet naar een doktor. Plús je bent ook nog beschermd. Zij het niet voor geslachtsziektes e.d. Vrouwen die dus allergisch zijn voor condooms hebben pech...

Dus het komt ook vaker voor, dat men de pil slikt, omdat ze niet met het condoom kunnen. Maar voornamelijk om de pijn en het vloeien te verminderen en de regelmaat te vergroten.

Op vakanties of andere gelegenheden kan je het doorslikken. Wie wil er nu ongesteld liggen zijn als je 2 weken op het strand in Timboektoe ligt? Niet echt handig ook, geen schone toiletten, onhandige touwtjes, steeds de zorg over het doorlekken enzov.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar volgens mij moet je samen met alle andere commentaren en antwoorden hier, nu toch voldoende info hebben ;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, voldoende motivaties zijn er wel
het is me helemaal duidelijk! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ohja en ik heb ook wel eens behoorlijk last van menstruatiepijn, zeker wel. Maar heb er een fantastische thee voor (Damiana) die binnen een halfuur goed werkt, dus is het wat dat betreft voor mij niet nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank ;-) de thee ken ik, fijn dat het bij jou goed werkt, dan heb je het inderdaad niet nodig en dat is maar beter ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
damiana werkte bij jou niet? jammer, t is nog best lekker ook
oh +1 trouwens :)
Het gaat bij het slikken van de pil niet alleen om het regelen van de menstruatiecyclus of om niet zwanger te worden.Of om andere medische redenen. Sommige vrouwen en meisjes vinden de pil ook gewoon het gemakkelijkste anticonceptie middel wat er op de markt is.
Met pleisters nuvaringen en implanon zijn sommigen gewoon nog niet bekend of ze durven het gewoonweg nog niet aan om over te stappen.
Vandaar dat er ontzettend veel dames zijn die gewoon de pil slikken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegen de endometriose slik ik de pil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste meisjes en vrouwen slikken de pil, omdat ze wel graag willen neuken, maar niet zwanger willen worden. Daarnaast kun je wel op andere manier met seks bezig zijn, maar meestal niet uitsluitend. (Tenzij je gehandicapt bent). Bovendien beleven veel vrouwen een heftig genot op het moment dat de man zijn zaad in haar spuit; dit ontvangen van zijn zaad wordt als buitengewoon intiem ervaren. Die vrouwen kiezen dus zeker niet voor het condoom.

Ik denk dat jouw vraag meer over het milieu gaat. Denk je daar aan, tijdens de seks? Zo ja, dan laat je je teveel afleiden.

Misschien zit er in jouw vraag een andere vraag: hoe zorgen dat de reststoffen in onze urine, zoals medicijnresten, niet in het milieu komen?
Mijn antwoord daarop is: laten we de urine inleveren in de milieustraat.
Voor mij als man is dat geen enkel probleem, ik neem wel een recyclebare fles. Een vrouw zal een plasgootje kunnen gebruiken, of een speciaal vrouwenurinoir met opvangmogelijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
proef ik wat cynisme? :) misschien heb je ook wel gelijk wat sommige dingen betreft.
maar ik denk gelukkig niet aan het milieu tijdens sex, anders zou het wel heel slechte sex zijn :P
en nee, echt milieugericht was de vraag niet, meer om gezondheid eigenlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, zeker geen cynisme. Ik had eigenlijk meer problemen met het duiden van de vraag. Daar ging ik dan ook op in.
Goed het ging je eigenlijk om de gezondheid. Dus je vraag houdt meer in:"Welke alternatieven zijn er voor de pil?". Dat je je gedachten erbij houdt tijdens de seks is mooi. Bij ADD'ers is dat soms niet het geval. Vandaar mijn opmerking. Seks is heel gezond, en na een orgasme komen er allerlei prettige stofjes in je bloed! Keep on the good work!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding