Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Paracetamol kent weinig interacties met andere medicijnen. NSAID's, zoals diclofenac, ibuprofen en naproxen werken bloedverdunnend en versterken dus allemaal het effect van sintrom en dergelijke bloedverdunnende middelen. Bij vrij ernstige pijn zou je, uiteraard samen met de huisarts, een semi-opiaat zoals Tramadol kunnen overwegen maar er bestaan ook gerichte middelen voor de soort en de locatie van de pijn, zoals migrainemiddelen. Ook lokaal toegepaste pijnbestrijding is mogelijk, bijvoorbeeld bij gewrichtspijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

paracetamol kun je zonder veel risico tot 6 stuks per dag,of 3x 2.
maar beter is dit advies aan huisarts te vragen,is net wat veiliger,want hij weet waarom jij al met diclofenac wil starten,is al een vrij stevige pijnstiller,vooral voor je maag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bloedverdunners gebruikt wordt het al moeilijk. De vraag is dan wat de reden is dat je dat gebruikt. Aangezien ik zelf ook bloedverdunners gebruik mag ik alleen maar paracetamol. Het enige advies dat ik je kan geven is om het goed na te vragen bij de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gezien kan paracetamol geen kwaad. Maar aangezien je het samen moet nemen met andere medicijnen kan je het best aan je huisarts vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding