Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet hoe je vicks vaporub bij kalknagels moet gebruiken?

ik had gelezen dat vicks vaporub heel goed is tegen of bij kalknagels.
maar nu kan ik nergens vinden hoe dit te behandelen met dit goedje.
moet je het op je nagels smeren, er naast, een badje maken?
wie weet hoe je dit moet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
69.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb destijds als pedicure ook wel dampo voorgeschreven tegen schimmelnagels. Nagel insmeren en teen verbinden zodat het erop blijft zitten. Het werkt op zich goed. En eerst vijl je de nagel zo dun als een normale nagel, dus een platte vijl plat op je nagel leggen en op die manier dunner maken wanneer de nagel dikker was geworden door de schimmel. Aan de voorkant vijl je de nagel ook korter, maar niet de hoeken weghalen anders groeien je nagels in, gewoon in de hoeken ietsjes rond vijlen.
Dan insmeren met de vaporub en er iets omheen doen, grote pleister kan natuurlijk ook.
Gewoon net zo lang blijven doen tot het weggegroeid is en dan eigenlijk nog een jaar blijven na behandelen zodat ook alle sporen van de schimmel verdwijnen.
Op een mooie nagel dan maar weer :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nog nooit van gehoord....... Mail naar vicks. Ik werk in drogist maar lijkt me erg sterk als dat werkt. Zit geen geneesmiddel in en is voornamelijk bestemd voor verkoudheid.

Wat je zou kunnen gebruiken is onder andere ferula of kalknagel olie. Wat ook goed werkt is nailner repair of mycosan. Dat is speciaal voor kalknagels bedoeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is onderzoek naar gedaan en kamfer de werkzame stof in vaporub lijkt te werken.
Lees het onderzoek via onderstaande linkje maar eens, het staat wel in het Engels.
Ik heb het zelf ook gebruikt en het werkt wel degelijk.
http://www.jabfm.org/content/24/1/69.long
Als podotherapeut kan ik zeggen dat ik nog nooit gehoord heb van een dergelijke behandeling.
Hoewel eucalyptus een schimmeldodende werking heeft, denk ik dat de concentratie in de vaporub onvoldoende is om effect te hebben.
Wellicht dat een eucalyptushoudende olie meer resultaat geeft. Je zou een, in deze olie gedrenkt watje met een tape op de desbetreffende nagel kunnen aanbrengen. Maar ook hier verwacht ik weinig resultaat.

Er zijn wel verschillende producten op de markt als Dactarin en Lamisil maar ook hier zijn de resultaten wisselend mee.

De meest effectieve behandeling is vooralsnog medicatie die via de huisarts voorgeschreven wordt. Dit zijn echter onevenredig zware medicijnen en zullen niet zomaar worden voorgeschreven.

Wel zijn er behandel-kits op de markt waarmee je de dikke kalknagel wat kunt glad schuren en een lak op kunt aanbrengen zodat deze niet zo opvalt. Ook een pedicure of podotherapeut kan je hiermee van dienst zijn.

Ik hoop dat je er wat aan hebt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las ook op het internet dat je dampo op je schimmelnagel moet smeren, direct naar de drogist, en ben nu een week bezig, nagel vijlen en er op smeren, en het helpt wonderbaarlijk!!!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding