Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan er alcohol gebruikt worden bij ritalin?

ik heb ritalin en ik wil graag weten of ik hierbij zou kunnen drinken. ik ben nog jong ik drink nog niet;) maar ik vind t fijn om t alvast te lezen voor later of ik hierbij alcohol mag drinken? ik heb gegoogled en daar staat dat het de effecten versterkt maar als ik bijv. een dag geen ritalin zou slikken zou ik dan wel kunnen drinken?

hopelijk weet iemand t!:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Nee alcohol en ritalin gaan niet samen.
Hier zijn wij speciaal voor gewaarschuwd.
(Heb zelf een dochter met ADHD)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het versterkt betekent, dat je als je normaal 1 glas alcohol drinkt met ritalin rekening moet houden dat het lijkt alsof je 2 glazen alcohol hebt gedronken.
Op alcoholinfo.nl wordt het gebruik van alcohol afgeraden tesamen met ritalin. Alcohol kan de bijwerkingen versterken en mensen met ADHD kunnen verslavingsgevoeliger zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook ritalin gebruikt. Ik raad je aan om niet of weinig te drinken als de ritalin op dat moment nog werkt. Ik heb de eerste keren (toen wist ik dat nog niet) gedronken en werd toen echt heel druk of heel rustig. Echt na twee biertjes voelde ik hem al heel erg zitten. Vaak, als ik wist dat ik 's avonds ging drinken, nam ik mijn laatste pilletje om maximaal 2 uur, dan werkt het nog wel redelijk 's avonds, maar dan merk je er veel meer van. Het verschilt ook een beetje per persoon wat het effect is, maar ik neem aan dat als je alcohol drinkt, je ook geen ritalin nodig hebt. (op dat moment) En je kunt prima op een terrasje in de zomer 1 of twee biertjes drinken, als je het maar rustig drinkt en niet te veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Als je weet dat je een feestje hebt optijd stoppen met ritalin. Ligt er natuurlijk wel aan of je zonder kan, anders sta je het hele feestje te stuiteren. Dan lijkt het net of je een andere soort pilletje genomen hebt :-P
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image