Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel calorieën moet een vrouw per dag binnen krijgen ? haal je dat met alleen komkommer en sinaasappel?

Ik ga dit vanaf morgen doen. Ik weet dat het heel slecht is maar het heeft persoonlijke en medische redenen dus aub geen commentaar daarop. Als ik er nog iets bij moet eten hoor ik het ook graag. Aub tips

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

2000 en ik denk het wel maar ik denk niet dat het goed is alleen die 2 ftuitsoorten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vrouw moet ongeveer 2000 kcal per dag binnenkrijgen. En dat ga je echt niet redden met alleen een komkommer en een sinaasappel. Ik snap dat je graag wilt afvallen, maar zou het op een andere manier proberen. Bijvoorbeeld door van alles wat minder te eten. Of geen vette dingen meer. Het is echt niet goed voor je lichaam om alleen komkommer en sinaasappel te eten. Zorg dat je meer beweegt en minimaal 1700 kcal per dag binnenkrijgt. Dan ga je ook echt afvallen! Misschien niet zo snel, maar wel veel verantwoorder. Ik ben zelf op die manier 21 kg afgevallen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe lang wil je dat gaan doen dan? Als ik jou was zou ik wel wat suiker en zout eten. En vitamines.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gemiddelde vrouw verbrandt ongeveer 1750 - 2000 kilocalorieën per dag. Dat is dus het aantal kilocalorieën die je kunt eten, zonder dat je daarvan aankomt. Een actieve vrouw heeft meer calorieën nodig dan een minder actieve vrouw etc.

Een komkommer is ongeveer 30 kilocalorieën en een sinaasappel 45. Reken maar uit hoeveel je er nodig hebt om aan je dagelijkse hoeveelheid te komen.

Het dieet wat je dus wilt gaan volgen kun je een crashdieet noemen en dat is, om het zacht uit te drukken, niet zo goed voor je. Het beste is om een week lang te kijken hoeveel calorieën je gemiddeld per dag eet en daar de week daarna 250 calorieën vanaf te halen. Een week daarna haal je er weer 250 calorieën af, maar zorg in ieder geval dat je niet onder 1250 - 1500 kilocalorieën per dag komt. Als je de ene dag wat meer of minder eet, kun je dat wel op een andere dag compenseren, de balansdag.

Daarnaast is het verstandig om gevariëerd te eten. De website van het voedingscentrum heeft veel handige informatie.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast zorg je, als je heel snel wilt afvallen door heel veel minder te gaan eten, voor het jojo-effect. Als je weer normaal gaat eten zul je snel weer op je oude gewicht zijn, of misschien wel meer dan dat.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De energiebehoefte van vrouwen tussen de 30 en 50 jaar met een zittend beroep en weinig beweging in de vrije tijd ligt rond 2000 kilocalorieën.

In 100 gram sinaasappelen zitten ongeveer 51 kcal.
In 100 gram komkommer (met schil) zit ongeveer 13 kcal.

Je zult dus zo'n 3,9 kilo sinaasappelen of 15,4 kilo komkommer moeten eten om aan je energiebehoefte te voldoen.

Veel succes! ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft denk ik ook wat lastige problemen met teveel vitamine C die uitgeplast moet worden, en de vezels van de sinaasappels.
En als je 15 kilo komkommer weg gaat knagen per dag word je denk ik vanzelf hondsberoerd... Een flinke komkommer weegt een pond, 30 komkommers wegwerken lijkt me een hele klus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vitamine C (ongeveer 2000mg) en vezels zullen waarschijnlijk niet zoveel problemen geven. Vooral het gebrek aan andere vitaminen & mineralen, eiwitten, vetten etc. is (op lange termijn) erg ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar dat spreekt zo vanzelf...
Gemiddeld heeft een vrouw behoefte aan 2000 kCalorieën. Geadviseerd wordt niet meer dan één stuks fruit als je wilt afvallen, dus de rest van je calorieën zul je uit die twee kisten komkommers moeten halen. Ik zou er toch maar wat eiwitten bij eten. Per dag een eitje of twee, drie voorkomt afbraak van spierweefsel. Je lichaam heeft ook essentiële vetten nodig met de vitamines die daarin opgelost zijn om gezond te blijven, zoals D, en een aantal essentiële mineralen. Medisch verantwoord vind ik je voornemen niet, als je me die enigszins professioneel bedoelde opmerking niet euvel wilt duiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HAHA 2 kisten komkommers :))

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding