Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik slaap veel, maar nog steeds heb ik wallen en ben ik moe.

Hoe kan dat?

Ik slaap per nacht trouwens meestal 9 of 10 uur. En zelfs soms 11 of 12 uur. Ben dan ook nog steeds moe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (11)

je kan ook wallen krijgen als je te veel slaapt misschien is dat het wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja teveel slapen is ook niet goed voor je,
Wist je dat mensen zeggen dat je de beste nachtrust heb van 11 uur tot 7 uur in de ochtend ik geloofde het eerst ook niet maar ze hebben gelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens langs de huisarts voor een bloedonderzoek.
Misschien heb je bloedarmoede of iets dergelijks, dat is makkelijk te verhelpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je slaapt te lang. Bouw voor jezelf een ritme op voor 7,5-8 uur slaap. Even doorbikkelen, maar na een week zijn je wallen weg en voel je je een stuk fitter!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer sporten, meer groentes en fruit eten en minder slapen. Laatst gelezen dat zeven uur slaap genoeg is voor een mens.
Mocht dit na een paar maanden geen verbetering geven, dan even naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan veel verschillende oorzaken hebben.
Medisch gezien kan je bijvoorbeeld geen diepe slaap hebben maar alleen lichte, daar rust je niet genoeg van uit.
Je kan pfeiffer hebben(Makkelijk te testen via de huisarts door bloedtest)
Ook kan je vitamine B12 tekort hebben
Of andere ziektes zoals ME of CVS of nog weer andere dingen.
Ik zou gewoon even langs de huisarts gaan om bepaalde dingen uit te sluiten!
Als hij niks vinden kan, kan je altijd nog proberen om nachten te gaan maken van 8u zoals hierboven geadviseerd wordt.
Zekerheid dat het niet iets lichamelijks is, is belangrijk om te weten lijkt mij!

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord! +1
Daar heb ik ook vaak last van maar als ik veel dagen achter elkaar heel vroeg ga slapen en laat op sta heb ik ook nog wallen maar als ik laat ga slapu en vroeg op sta heb ik minder wallen maar het gaat niet hellemaal weg dat is jammer en om je wallen sochtens minder zicht baar te maken moet je met twee vingers onder je wallen masseren zo worden ze wakker en als je er dan een huid crème op je vingers doet en dan weer je wallen maaseerd gaat het een beetje weg wel liefs
Mij xx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg 's avonds een theelepeltje in de vriezer en houd deze 's ochtends (met de bolle kant) tegen je ogen. Dan verdwijnen je wallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe je wallen krijgt. Maar ik heb wel een tip voor je.
Smeer in de ochtend een beetje Sperti (aambeienzalf) op je wallen en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Kan geen dure cosmetica tegenop (die bevatten overigens dezelfde ingredienten).

Toegevoegd na 2 minuten:
Van teveel slapen wordt je inderdaad erg moe. Een volwassen mens heeft 6 tot 8 uur slaap nodig per nacht.
Slapen is heerlijk, maar als ik eens een nachtje meer dan 8 uur slaap ben ik de hele dag van slag en niet vooruit te branden. Dus probeer de wekker eens na 8 uur te zetten en dan fris "uit de veren".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, ja de 'oude' sperti truc! Dat heb ik ook nog gesmeerd. Zorg dat je het goed uitsmeert anders loop je ipv met dikke wallen met vetten wallen rond. Fijne dag!
Ik zou wat aan je bioritme doen, je moet constant om het zelfde tijdstip naar ben, en constant op het zelfde tijdstip uit bed, en slaap tussen de 8 en 9 uur.

Vooral veel natuurlijk suikers blijven eten, dus niet uit de dextrotjes halen of de lekkere twixen. Maar vooral uit appels etc. Eet ook gedroogde abrikozen, zit ijzer in.

Eet ook niet teveel vlees! je maag gebruikt extra veel energie voor het verteren van vlees, dus maximaal 1 keer in de 2 dagen vlees eten.

Je kan je energie ook halen uit sporten, gewoon lekker hardlopen.

Niet te veel stressen! hartstikke ongezond, en je kan er ook niet van slapen.

als dit allemaal niet werkt zou ik serieus naar de dokter gaan, het kan best wezen dat je dan pfeiffer heb of bloedarmoede.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 12 uur slaap wel erg veel. Of daar die wallen van komen dat weet ik niet

Ik zou toch eens bij de huisarts langsgaan en vertellen van die 12 uur slaap.

Maar slaap jij dan echt 12 uur onafgebroken?
Of neem je iets in om te slapen, want daar kun je ook duf van worden volgens mij en misschien ook wel wallen van krijgen.

Maar het kan bijvoorbeeld ook van stress zijn.

Toch maar even naar de huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image