Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

daar kan je niets aan doen. het is een onwillekeurige samentrekking van het middenrif. (net als het samentrekken van een spiertje bij je oog, maar dan elders in je lijf)

overigens is het heel makkelijk om van de hik af te komen.
(niet lachen, het werkt echt en weet niet waarom)
drinken met je oren dicht. dit kan met een rietje, maar ook een grote slok in je mond, je oren dichthouden en dan kleinere slokjes achter elkaar doorslikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha of de duvel er mee speelt (zelden last van de hik)
at net ff een stuk chocola wat ik voor moederdag heb gekregen met als gevolg ....de hik....!!! HAHA het helpt echt, ook als is het een mega raar idee dat het kan helpen. :))
Vrouwen kunnen er vaker last van hebben tijdens de eisprong!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorzaken kunnen zijn:
* Sterke vulling van de maag (koolzuurhoudende drank of te snel eten)
* Plotselinge temperatuursverandering
* Roken
* Onrust
* Alcohol
* Lachstuipen

Dus gewoon stress kan je al de hik bezorgen.
Ik heb hier ook vaak last van, en ik ben zo iemand waarbij het immens veel lawaai maakt. Het enige dat bij mij tothiertoe helpt is een koffielepeltje poedersuiker in proberen te slikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image