Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Nou ik nies me suf de laatste dagen, maar ben blij als het over is, vind het hoogst irritant! Denk dus niet dat ik er verslaafd aan zou kunnen raken.
In theorie kun je natuurlijk overal verslaafd aan raken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niesen is een reactie op jeuk in je neus. Met deze vraag vraag je dus ook of je verslaafd kan raken op het gevoel van krabben. Krabben is fijn zolang je het nodig hebt, daarna wordt je huid het zat en gaat het juist zeer doen. Mensen met chronische jeuk vinden jeuk helemaal niet leuk want het krabben helpt niet.
Niezen is een vorm van krabben want je lichaam zoekt een manier een irritantie te doen verdwijnen.
Ik denk dus dat het niet mogelijk is om verslaafd te raken aan niezen, net zo min als aan krabben maar ik hoor graag een andere mening.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niezen kan een aangenaam gevoel bewerkstelligen, een gevoel van opluchting, hetgeen ikzelf wel eens gekscherend een 'neusorgasme' noem. Ondanks de neushaartjes, die een filterende functie hebben, komen er toch stoffen in je neus die je kunnen irriteren en slecht voor je kunnen zijn en die er dus uit moeten. Je kunt het niezen opwekken door de neus en directe omgeving (de bijholten) te prikkelen.
Een niesbui werkt dus bevrijdend, maar ik kan me niet voorstellen dat je daar verslaafd aan kan raken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image