Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik nog doen aan mijn hoofdpijn?

Ik ben 17 jaar en heb nu ongeveer al 3 jaar lang, 4 à 5 keer per week hoofdpijn.
Ik heb al bloedgeprikt, onder de mri-scan geweest een allergietest gehad maar hier kwam niets uit. Nu loop ik ongeveer een jaar bij een chiropractor en dit hielp in het begin wel maar later ook niet meer. Ik heb ook een paar keer een dagboek moeten bijhouden en dingen juist niet of juist wel moeten eten.

Ik weet wel zo goed als zeker dat dit geen migraine is. Ik heb geen last van misselijkheid en duizeligheid ook kan ik gewoon licht verdragen. Wel heb ik het altijd alleen aan m'n rechterkant.

Weet iemand wat ik hier nog aan kan doen want ik zou er heel graag vanaf willen.
Alvast bedankt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dat was ik vergeten erbij te zetten ook dat heb ik al gedaan en mijn ogen zijn helemaal goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Bij de opticien laten testen of je ogen goed zijn misschien...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
inderdaad, of oogarts.
Niet iedereen is ervoor in maar ik zou zeker eens iets ánders proberen, iets alternatiefs.
Bijvoorbeeld acupunctuur schijnt wonderen te doen (ik heb veel mensen ontmoet die hier veel baat bij hadden), massages zoals shiatsu of andere drukpuntmassages, of gewoon eens langs een homeopaat gaan.
Ik zelf kom nauwelijks nog bij de huisarts maar ga naar een homeopaat die ook iriscopist is. Heel nuchtere man, maar ongelooflijk hoeveel mensen hij geneest. Homeopaten bestrijden geen symptomen, maar de oorzaak van je hoofdpijn. En dan hoef je ook geen chemische schadelijke troep te slikken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rechter hemisfeer van de hersenen is bij uitstek het deel waar emoties, gevoelsmatige gedachten huizen. Hoofdpijn kan je ook krijgen als er iets niet lekker zit in relaties variërend van leeftijdsgenoten, ouders of school etc.
Misschien is de oorzaak wel helemaal niet lichamelijk en kun je eens overdenken of er andere spanningsvelden zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi.
mijn hoofdpijn zit ook alleen rechts.
toen ik nog geen kinderen had gekregen had ik het precies zoals jij nu beschrijft. en toch kwamen de dingen zoals licht verdragen ect langzaam aan mijn symptomen lijst erbij.
ik kreeg anti migraine pillen en die werkten. daarna werkte ze niet meer en gebruik ik nu 1 keer in de week een injectie als de aanval begint. die werkt minder dan 24 uur helaas, en heb ik nog altijd hoofdpijn.
gisteren injectie gedaan en vandaag gewoon weer de hele dag hoofdpijn.
sommige mensen hebben dit gewoon en zullen er (helaas) mee moeten leven.
tips
kijk niet naar beeldschermen
gebruik geen paracetamol
drink geen thee chocomelk of red bul en koffie
probeer je hoofd liggent te masseren.
doe je hoofd af en toe zo ver mogelijk naar achteren.

succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb t vaak als ik te veel slecht eten op heb en dan vooral suikers dan zit ik niet lekker in me vel en komt er druk op. Dus kijk hoe jij je voelt en ga sporten helpt vaak ook en wat al benoemd was de alternatieve weg of lekkere massage iig goed excuus om wekelijks heerlijk gemasseerd te worden.
Succes er mee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, dan ligt het Hoogstwaarschijnlijk aan je ogen, laat je ogen een keertje testen bij de opticien, ik had hetzelfde probleem ik snap dat het iritant is :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Miischien helpt TaiChi of QiGong jou. Niet in het begin, maar als je al een tijdje ermee bezig bent.

In mijn optiek zijn je nekspieren en rugspieren teveel verkrampt dat je dit niet meer zelf kunt voelen. De bovenstaande methoden kunnen je weer helpen om die spieren te voelen en meer te leren ontspannen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan een osteopaat je helpen.
Het kan zijn dat bijvoorbeeld de botten van je schedel niet helemaal goed zitten.
Klinkt heel eng, maar is het echt niet.
Met een soort zachte massage worden deze weer losgemaakt.
Google er maar eens op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer slapen, minder op de computer/TV, buiten bewegen (wandelen, ...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding