Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zorgt roken voor een duizelig gevoel

Als ik heel zwaar rook geeft dat zo'n duizelig en zweverig gevoel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Dat komt rechtstreeks en uitsluitend van de nicotine. Ik heb het zelf ook als ik sigaretten rook (met shag, dat ik veel dunner draai nergens last van).
Wellicht met je op zoek naar wat lichtere sigaretten of zelf dunner gaan draaien, al zul je er op een gegeven moment wel aan wennen. Zelf vind ik het niet prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn redenen zat waarom je duizelig wordt tijdens het roken: de rook bevat het giftige koolmonoxyde-gas waardoor er minder zuurstof in je hersenen komt, het bevat ook teerdeeltjes die zich vastzetten in je longblaasjes en zo de opname van zuurstof bij het ademen verminderen, en ook nicotine heeft rechtstreekse invloed op je hersenen.

Beschouw het als een waarschuwing van je lichaam ...en stop dus met roken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan komen door te weinig o2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt het omdat u dan een langere tijd wat minder heeft gerookt, en nu weer wel Dan is het voor het lichaam weer wennen! Enige oplossing is of niet roken of meer roken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vaten in je hersenen trekken samen, waardoor je duizelig wordt. Bij veel en langdurig roken verharden je vaten op den duur en blijven vernauwd, waardoor je chronisch minder zuurstofrijk bloed in je hersenen (en andere delen van je lichaam) krijgt. Vaatvernauwing dus. Stoffen in sigaretten verharden je vaten en je vaten verliezen dan hun flexibiliteit/soepelheid. Omdat je nog maar pas rookt, moet je wennen aan de vernauwing in je hersenen, mogelijk bij elke sigaret. Sterkte:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing