Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

er is geen leeftijd voor laxeermiddelen. ALs je een ernstige verstopping hebt kun je ze op advies van de huisarts gebruiken.

Er zijn ook mensen die laxeermiddelen slikken om dat ze denken dat ze er van af vallen. Maar dat is niet waar! Je raakt veel vocht kwijt en je krijgt heftige krampen. Heel slecht dus.

Laxeermiddelen mag je dan ook niet zomaar nemen, eerst langs de huisarts als je ze denkt nodig te hebben!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als baby's problemen hebben met poepen kunnen ze al iets laxerends krijgen, maar ik ben bang dta jij het om n andere reden wilt. Het is heel ongezond om het te lang te gebruiken en zeker als je het gebruikt om af te vallen.
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Er zijn zelfs al laxeermiddelen voor baby's maar niemand zal ze gebruiken zonder doktersadvies bij een baby.
Het is dan ook raadzaam om niet meteen naar laxeermiddelen te grijpen zodra de darmen een beetje lui worden. Beter is het dan om eerst een flink vezels te eten en goed water te drinken of om eens een keer wat vet te eten als je dit totaal verbannen hebt uit je dagelijkse voeding. Is ook niet goed hoor! Heb je dan echt constipatie en is alles hard en krijg je last van je buik, dan is het wel een hulpmiddel maar vergeet niet dat het een medicijn is dat ook bijwerkingen heeft en bij langdurig, veelvuldig gebruik een gevaar heeft dat het gewenning wordt en je darmen op het laatst echt lui zijn en het zelf niet meer goed oppakken.
Laxeermiddelen zouden dus slechts voor korte termijn en op doktersadvies gebruikt moeten worden.
De leeftijd maakt dan niet uit, want ook kinderen kunnen ze nodig hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt om zonder doktersvoorschrift te gebruiken als hulp bij het afvallen?

Boven de 99 jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Daar is geen leeftijd voor.
Al kan ik me niet voorstellen dat ze het bijv. aan een kind van 10 meegeven.
Ik hoop niet dat je dit vraagt om af te vallen.
Ik heb een eetstoornis( en groot ondergewicht),ik heb lange tijd dagelijks laxeermiddelen geslikt en ben uiteindelijk in kritieke toestand in het ziekenhuis beland met uitdrogingsverschijnselen en
Hartritmestoornissen.Ik was ondervoed en had vreselijke krampen.Ik heb het maar net overleefd!
Als mensen dit soort vragen stellen is het meestal om af te vallen:als dat zo is heb ik je bij deze gewaarschuwd !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. We weten natuurlijk niet of ze het vraagt om een verstopping of zoals jij ook al vermoed om af te vallen.
Goed dat je zo eerlijk antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je,kriz!
Ja, ik vind dit zo belangrijk,ik heb echt grote schade aangericht aan mijn lichaam met die laxeermiddelen.
Je kan mensen niet genoeg waarschuwen.
Er zijn zoveel jonge meiden die denken dat het een soort wondermiddel is om af te vallen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fluppie:Dat is niet de juiste manier!
Hoe oud ben je?
En wat is je lengte en gewicht?
Er zijn echt betere en andere manieren waar je ook echt mee kan afvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan haar vragenhistorie te zien (afgelopen januari voor het eerst ongesteld geworden) is fluppie überhaupt véél te jong om zonder begeleiding af proberen te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fluppie: laxeermiddelen helpen NIET om af te vallen.
Daar is geen leeftijd voor, maar een baby van nul krijgt denk ik niet zo snel laxeermiddelen voorgeschreven van de huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je huisarts voor nodig hoor.
Dat kan je gewoon kopen bij elke apotheek( zonder recept),bij elke drogist en bij het Kruidvat etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foutje : GEEN huisarts voor nodig.
Je kan natuurlijke vezelssiropen al van héél jong geven. Natuurlijk enorm af te raden, maar als de baby al enkele dagen niet is geweest is het wel noodzakelijk. En dan de oorzaak van de constipatie zoeken.
Laxeermiddelen om af te vallen zijn behalve gevaarlijk ook nog een nutteloos. Dus absoluut not done.
Gewoon op je eten letten en sporten blijven de enige manieren om degelijk af te vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding