Hoe weet je dat het tijd is om "uit de kast" te komen?
Toegevoegd na 9 minuten:
En dan heb ik het niet alleen over bijvoorbeeld de geaardheid.
Ik zal waarschijnlijk over een maandje of zo mijn gv-naam veranderen.
Ik wil niet als een nieuwe gebruiker eruit komen.
Met nadruk "wat" verduidelijkt, want ik begrijp, net als Cryo, niet goed wat je precies bedoelt en kan daarom geen antwoord geven, zo ik die al zou hebben.
Ik heb veel van je gelezen en heb zelf veel gehad aan je vaak wijze woorden en inzichten.
Ik wens je toe, dat je die wijsheid ook voor jezelf kunt toepassen op dit gebied.... en alles wat je nodig hebt.
http://bin.ilsemedia.nl/m/*
Ik weet dat die foto een deel is van een afbeelding voor zover ik weet op een website. Welke volgens mij niet eens meer actief is.
Maar volgens mij bluf je.
waarom zou je NIET uit de kast komen? heb je je dat weleens afgevraagd?
waar ben je 'bang' of terughouden voor? @cryo
vind je reacties super! :)
Gdan: ben jij het zelf op deze neue avatar?
Het antwoord is: nee... hoezo????????????
Er wordt zoooo vaak Engels gegild, dat ik er af en toe een Duits woord tussen gooi of Frans, vind ik ook wel es grappig.
Scherp Cryo!
Heb je iets aan de antwoorden en reacties?
b) om te kijken of mijn innerlijke drang om zichtbaar te worden bekend is met 'uit de kast'. Ik ben dus eigenlijk zoekende naar bevestiging, dat er IN mij een dusdanig druk ontstaat die eruit wil. Dat mijn werkelijk zelf die eruit wil. Die altijd 'in de kast' heeft gezeten. Cryo had dus zeker gelijk dat het niet alleen geaardheid hoeft te zijn. Wat ik ook zeker niet 'uit de kast' kan halen. --- Hierbij is het voor mij nu ook tijd geworden om meer vertrouwd te raken met MIJ, vanuit het uiterlijk aspect en aanzicht. Nu kijk ik dus op GV telkens tegen mij zelf aan. En ik moet je zeggen: ik voel de liefde die ik voor mezelf heb! Dat mag meer vrijer worden.
Dit is een stap richting de liefde voor jezelf. Daarom wilde ik ook een recente foto hebben die meer mijn NU gevoel representeert en zoals ik NU ben. Ik heb dus mijn studioflitsers uit de kast gehaald en een nieuw zelfportret gemaakt (ben amateur fotograaf).
Dit is een zelfportret uit begin 2009.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R3JFCK8T.jpg Daarna was er nog eentje (een paar maanden later), waarbij ik mentaal helemaal aan de grond zat. Die staat niet op internet.
Gaat het om je Zijn (vanbinnen) naar buiten te halen en op dit moment letterlijk zichtbaar maken, voor jezelf en je omgeving? Maar vooral voor jezelf: gezien de foto?
Zelfacceptatie? Wat me opviel in je vorige avatar foto en het portret uit begin 2009 is, dat jij het bent, maar dat jij niet goed zichtbaar bent: van een afstand en met veel schaduw. In feite dus verborgen.
Bij de huidige avatar is niets meer verborgen, behalve je scalp en rest van je lijf dan :-)))
Zeker bij de vergroting van de foto zijn je ogen zeer zichtbaar, en dat zijn de spiegels van je ziel zegt men.
Het was meer van staan en klik... Dus niet een 'echt gemaakte' zelfportret. Die uit 2009 heb ik wel 'gemaakt' en inderdaad bewust voor een 'donkere' foto (low-key) gekozen om mijn emotie uit te beelden. Het nieuwe portret was ook gericht op 'duidelijk zichtbaar'. Dus veel detail in het gezicht, goed uitgelicht en zichtbaar! Scherpte op het oog (niet helemaal gelukt).
Mijn scalp is eraf, omdat ik GEEN pasfoto wilde.
Toch is links nog wat donkernis te vinden. Achteraf wilde ik dit misschien ook gewoon goed hebben.
Voor een volgend portret... --- Wat zegt mijn ziel jou?
Een foto is statisch, een plat vlak, een momentopname, en je ogen zijn niet helemaal scherp. Althans: niet voor mijn ogen hier acheter mijn schermpje. Bovendien ben ik niet "blank" : ik heb veel van je gelezen. Ik zie en voel pijn, verdriet, doorleefdheid, intensheid, felheid, willen begrijpen, warmte, en ergens ook kou, krachtig, doorzetting, afstand en ook weer niet......
Moeilijk om in woorden om te zetten. Wat ik vind: ik vind het erg moedig....heeeeeeeeeel erg moedig, deze foto!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.