Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik een hersenschudding?

Gister ben ik keihard tegen iemands andere kop aangeknalt ik werd duizelig en viel bijna flauw en ben gaan liggen met ijs op me kop toen ik na half uur weer ging Zitten zag ik met me linkeroog heel wazig maar dat ging na 10 min wel weer over ik wordt nog wel steeds misselijk als ik in de auto zit heb ik een hersenschudding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe weet je dat je bijna flauw viel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat voel je aankomen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe? wat voel je?
volgensmij voel je van te voren niet dat je gaat flauwvallen. dat is juist het gevaarlijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt inderdaad vaak wel voelen aankomen dat je gaat flauwvallen. Het koude zweet dat je uitbreekt, rillingen, tunnelvisie, vreselijk gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@suzyq als jij het zegt geloof ik het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Podding515: vragen lezen prettiger als je leestekens gebruikt, hoofdletters correct toepast en dt-regeltjes volgt. Je vraag had er dus zo kunnen uitziet: Gister ben ik keihard met mijn hoofd tegen iemands kop aangeknald. Ik werd duizelig en viel bijna flauw en ben gaan liggen met ijs op m'n kop.
Toen ik na half uur weer ging zitten, zag ik met m'n linkeroog heel wazig, maar dat ging na 10 min wel weer over. Ik word nog wel steeds misselijk als ik in de auto zit. Heb ik een hersenschudding?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oo sorry

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Blijkbaar heb je wel symptomen ervan, maar als je zeker wilt weten moet je naar een dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zit er dik in ja, en misschien wel meer dan een hele lichte. Zeker als je nu nog steeds misselijk wordt lijkt het me verstandig in el geval even met je verhaal langs de huisarts te gaan. Niet dat ze pilletjes hebben tegen hersenschudding, maar hij kan je zeker goed advies geven over wat je wel en niet moet doen en waar je op moet letten.

Een lichte hersenschudding kun je trouwens al krijgen als je je hoofd effe goed tegen een tafel of kastdeurtje stoot, dus twee koppen (met beiden wat vaart) tegen elkaar, dat wil best lukken ! Met wat rust gaat het trouwens in de regel vrij snel weer over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt inderdaad als een hersenschudding. Maar de huisarts of dienst spoedgevallen zal je wellicht weer naar huis sturen met deze klachten.

Enkel als er bewustzijnsverlies was en/of braken zal men je liever ter observatie in het ziekenhuis houden. Een scan van je hoofd kan worden gemaakt als de klachten -zoals wazig zien- blijven duren. Zo wil men uitsluiten dat je een bloeding hebt in je hoofd.

In alle andere gevallen zal men je naar huis sturen met sociale observatie en wekadvies. Dit betekent dat men wil dat iemand in je buurt blijft die kan opmerken of je achteruit gaat of flauwvalt en in dat geval hulp kan inroepen.
Wekadvies houdt in dat iemand je elke vier uren even wekt om te kijken of je goed wekbaar bent en dus niet comateus wordt.

Veel rusten en zorgen dat iemand in je buurt is die weet wat te doen, is dus de boodschap.
Maar bij braken, problemen met zicht, flauwvallen (dus echt tegen de grond met bewustzijnsverlies) of andere rare klachten ga je best naar de huisarts of spoedgevallendienst.

Over enkele dagen tot een week voel je je weer stukken beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding