Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

benen??..zie omschrijving

hoe kan het dat kleine kinderen nou rond een jaar of 11 12 13 allemala hele dunne beentjes hebben, zeg maar recht en de adolescenten en volwassenen van die dikkere bovenbenen...een soort trechter...en kleine kinderen gewoon recht en dun..hoe kan dat??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Bij vrouwen worden de heupen tijdens de pubertijd breder, en de bovenbenen gaan gezellig mee. Dat is dan ook de bedoeling. Dit komt door de lichamelijke ontwikkeling van kind naar volwassenen.
Er zijn buiten de dunnere benen natuurlijk véél meer verschillen tussen kinderen en volwassenen. Dat heeft allemaal met ontwikkelen te maken (denk aan bv haargroei, borsten etc).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door je benen te gebruiken ontwikkel je spieren. Die hebben de kleine kinderen nog veel minder.

In landen waar mensen niet veel lopen, en niet fietsen zie je overigens dat de benen ook minder stevig worden van boven, en wat 'rechter' blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam moet dan nog ontwikkelen tot een volwassen lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een reden: door de extra lengtegroei (groeispurt) in (pre)puberteit worden spieren, vetweefsel, etc. gewoon in de lengte getrokken. Soms is dat zelfs behoorlijk pijnlijk (groeipijnen).

De groeispurt bij meisjes begint zo rond 10/11 jaar en neemt rond 14 jaar af. Bij jongens begint het ietsje later zo rond 11/12 jaar neemt vaak rond de 15 jaar af.

Verder gaat er veel energie zitten in lengtegroei. Dus minder vetaanzet (behalve bij overmatige voedselconsumptie).

Dan komt op een bepaald moment ook de productie van geslachtshormonen op gang en dat verandert het uiterlijk nogal drastisch...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 13 en heb niet zulke dunne benen hoor,en loopt ook niet gelijk,maar ik loop/skeeler al veel sinds ik klein ben dus misschien legt het daar aan.maar ik heb niet zulke dunnen benen hoor,en ze zijn ook niet dik. ze zijn nouwja normaal...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image