Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb nooit iets te vertellen.

Ik heb dus bijna nooit iets te vertellen op school.
Ik begin bijna nooit zelf een gesprek( dan heb ik het nu vooral over gesprekken met meisjes) ik geef vaak alleen maar antwoord.

Er zijn wel mensen waar ik erg veel mee praat, met sommige mensen praat ik zelfs te veel.
En er zijn ook heel wat meisjes waar het goed mee klikt en waar ik ook uren mee kan praten.
Maar die zitten dus niet in mijn klas.

Maar er zijn ook heel wat meisjes waar we alleen ''hoi'' tegen elkaar zeggen and that's it.

Hetgene waar ik wel over praat met vrienden is dingen die ik veel doe en dat is computeren game etc. dus dat onderwerp vald telkens terug.
Ik ben een verlegen persoon als het om meisjes gaat.
En irriteer me aan mensen die niks zeggen in de klas terwijl ik er zelf ook een van ben.

Nu is mijn vraag, hoe doen jullie dat.
Waarover praten jullie in de klas, hoe komen jullie opeens aan onderwerpen waar je met iedereen goed over kan praten?
Bij mij is het vaak zo goed als leeg.
Grt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken het fenomeen wel een beetje.
Geloof mij, je bent niet de enige hoor :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies! Dat ken ik. Ik weet ook niks om over te praten en mijn vriendin praat, als ze praat, bijna alleen over school. Dan erger ik me kapot omdat het altijd alleen over school gaat en anders is het op de fiets altijd stil of zeggen we: 'goh, mooi weer vandaag zeg!' en dat soort flauwekul. Maar echt leuke gesprekjes heb ik meestal niet met haar.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja ik begrijp precies wat je bedoelt, het is makkelijker om over jezelf te praten dan over een ander. Ik dacht altijd dat het bij mij kwam doordat ik andere mensen compleet niet interessant vind, maar het blijkt dat ik geen behoefde heb om mensen verbaal uit te dagen ik ben gewoon zeer open minded.
Maar de truck is om een paar goede openingszinnen te hebben. Waardoor mensen het idee krijgen dat je gesprekken start. En daar een paar doorvraag vragen.
Bv
Hoe is het op je werk, hoe was je weekend, heb je .... Nog gezien op tv. Weet je wat die hond van mij deed? Heb jij ook wel eens.... ?
En door vraag vragen: hoe bedoel je dat, waarom denk je dat, maar ........ Ik snap het maar , leg eens verder uit. Ja ik heb dat ook maar .....
Wees niet bang om een mening neer te leggen, een mening kan je altijd herzien. Ga je ook verdiepen in onderwerpen die jij interessant vind daardoor kan je ook makkelijker praten.
En denk eraan veel mensen praten om het praten, je moet ze alleen aan de praat houden en dan komt alles goed.
En meisjes zijn absoluut geen ander ras dan jongens, voetbal is misschien niet het beste onderwerp ;-) maar voor de rest kan alles. Ga alleen niet roddelen ( dan word je een van de girlz en dat wil je niet toch???)
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zal vast wel ergens ervaring mee hebben en als het onderwerp daar op komt kan je daar over mee praten, je zal vast niet iedere dag iets meemaken maar als je iets meemaakt praat daarover en begin zelf is een gesprek mischien vindt je dat harstikke moeilijk maar probeer het is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is inderdaad een lastige situatie. Je kan in eerste instantie proberen om actief mee te luisteren. Wat bedoel ik hiermee? Wel, laat zien dat je luistert door bv te zeggen: dus als ik het goed begrijp wil je zeggen dat....
Of, knik, maak oogcontact, speel in op wat ze vertellen. Je zal jezelf toch ooit wel eens herkennen in die verhalen, niet?

Wij spreken over onze hobby's, voetbal, over de leerkrachten, over het huiswerk, groepswerken, het dagelijkse getreuzel van de lijnbussen hier, de vakantie die eraan komt, tv programma's, de laatste nieuwe clip van Katy Perry, de laatste nieuwe films enz...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, praten en kletsen is vaak zo overgewaardeerd.

Maar als je wilt weten wat leeftijsgenoten - die in een klas zitten - daar over denken en hoe die daar mee om gaan, dan zou ik de vraag stellen op een scholierenforum.

http://forum.scholieren.com/

http://www.forumplein.nl/index.php/home/opleiding/scholierencom-forum
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding