Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voer jij wel eens je droom van de nacht daarvoor uit?

Op mijn inmiddels gesloten vraag van lichaamlijke klachten naar aanleiding van verkeerde schoenen. Heb ik vannacht gedroomd dat ik maar gewoon nieuwe adidasjes moet halen. De preciese reden, waarom ik uitsluitend en alleen maar op adidasjes kan lopen is wat complex en zal ik jullie besparen...

Maar in 3 weken tijd 3 'off-days' als zelfstandig ondernemer kan ik me niet echt permiteren. Even los van een zeurderige hoofdpijn en de daarbij komende pijn in de nek en schouders...

Maar vraag me af hoe vaak het bij jullie voor komt dat je 's nachts iets droomd. En dan bij het wakker worden iets hebt van: "Ja. Dat gaan we vandaag doen!"???

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat heb ik wel eens.

In je dromen verwerk je informatie die je de tijd ervoor bewust en onbewust hebt opgeslagen, en tijdens die dromen kun je dan ook verbanden leggen waar je bewust niet op was gekomen. En soms kom je daardoor in je droom op een hele goede oplossing voor een probleem.

Zoals bij jou: je realiseren dat je klachten wel eens door je nieuwe schoenen zouden kunnen komen, en dat het alsnog kopen van schoenen van een merk waarvan je weet dat de pasvorm goed voor jou is, een goede oplossing zou kunnen zijn. Als je klachten inderdaad veroorzaakt worden door je nieuwe schoenen (en zeker als je veel staand/lopend werk doet, kan dat heel goed) dan is de oplossing die je gedroomd heb helemaal zo gek nog niet.

Het is niet voor niets dat mensen elkaar bij belangrijke beslissingen aanraden om 'er een nachtje over te slapen'. Zo geef je jezelf de kans om de informatie die belangrijk is voor de beslissing te verwerken, door er nog even bewust over na te denken én door jezelf de kans te geven erover te dromen.

Het blijft natuurlijk altijd zaak om niet klakkeloos op dromen te vertrouwen en altijd je hoofd erbij te houden als je beslissingen neemt. Je bent maar mens, je kunt fouten maken, en in je dromen kun je dat dus net zo goed als overdag. Een droom kan net zo goed gaan over een irrationeel en onterecht idee dat je onbewust hebt. Maar zolang je van dromen niet méér maakt dan ze zijn, kunnen ze een goede bron zijn voor nieuwe invalshoeken om een probleem te bekijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 Mooi omschreven... En heb inmiddels het gevoel alsof ik weer op vleugeltjes loop...

Andere antwoorden (4)

Jazeker, soms kom ik tijdens dromen op de meest geniale ideeen waar ik anders nooit op was gekomen. Dan voer ik die ideeen ook vaak uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat overkomt mij voortdurend, in ieder geval dat ik wakker word en de planning voor de dag alvast klaar heb. Ga ik dan gelijk allemaal op papier zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Regelmatig en dat komt volgens mij omdat je s' nachts geen prikkels van buitenaf hebt. Waardoor je helemaal blanco bent en dan komt vaak 'vanzelf' het antwoord op je 'probleem/vraag'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb heb het vaak andersom.
Regelmatig droom ik over allerdaagse dingen. Bijvoorbeeld over een telefoontje dat ik voor mijn werk moet plegen. Helaas denk ik dan vervolgens op mijn werk dat ik het al gedaan heb. Kan voor lastige situaties zorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding