Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij het maken van fruitsappen in mijn juicer moet ik dan op bepaalde dingen letten?

Heb sinds kort een juicer waar ik van alle soorten fruit in doe en heerlijke sapjes maak. Nu hoorde ik laatst dat niet alles gezond is, bijvoorbeeld de pitjes in appels (blauwzuur) zijn niet gezond en perensap schijnt ook iets meet te zijn, wat weet ik niet.
Weet iemand hier iets van want ik gooi namelijk allerlei fruit in de juicer en vind het heerlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er nooit van gehoord ik gooi altijd alles door elkaar en ik leef nog steeds en ik heb er nooit wat van gemerkt.
Ik haal wel de klokhuis uit de appel en haal de pitjes uit de citroen en sinaasappel.
En voor de rest gooi ik alles bij elkaar soms wel 10 sorten vruchten echt heerlijk en mijn kinderen zijn er ook gek op .
En ik gooi ook wel eens yoghurt en/of melk er door en soms gebruik ik ook vanile yoghurt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maak je niet ongerust over die appelpitten. je moet al een half kopje pitten opeten om de dodelijke dosis binnen te krijgen. En ik geloof nooit dat dat je lukt, is niet echt lekker.
Ik gooi alles in de blender wat ik op dat moment voorhanden heb. Ik heb wel eens gehoord dat banaan niet zo makkelijk gaat omdat het te stroperig wordt.
Ik heb een link bijgevoegd over pitten in fruit, vind je misschien leuk om te lezen.

Als je van groentesapjes houdt, kun je dara ook mee experimenteren, niet lekker dan maak je er soep van ;)
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord, interessante link :) +
anneliez
13 jaar geleden
er zijn er nog meer, heb de eerste de beste gepakt ;)
en recepten kun je ook genoeg vinden, even goed zoeken

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding