Mijn zoon (11mnd) heeft blauwe plekken circa een cm van de rand van zijn luier af. Is dit normaal?
Vandaag zag ik hele grote blauwe plekken op circa een cm afstand van zijn luier af in de lijn van de luier. Hij is er bewegelijk en vind het heel erg leuk om stoepje op en af te gaan, hij kruipt en loopt veel langs randen van van alles en nog wat. Ik werk in de kinderopvang, maar ben dit nog nooit tegen gekomen. Ik maak me erge zorgen, komt dit vaker voor?
Toegevoegd na 4 minuten:
Zijn luier is niet het probleem, het zit te ver van de luierrand af hiervoor. Als zijn luier te strak zit ziet ik een rode rand in zijn lies plooi. Dit probleem zit echt circa een centimeter ernaast, eigenlijk geen luier contact. Tevens zitten zijn kleren lekker ruim, deze zijn in de juiste maat.
Toegevoegd na 1 uur:
Het zit aan de binnenkant van zijn been. Zijn ene been heeft een blauwe plek die erg donker is en circa 3 cm lang en een halve centimeter breed. De andere kant is minder donker en 5 cm bij 3 cm. Als ik op de plekken druk krijg ik wel een reactie van hem, niet zo zeer dat het pijn doet, maar hij merkt wel dat het anders aanvoelt.
Toegevoegd na 1 uur:
mijn kind gaat naar een gastouder, maar het is te lang geleden (afgelopen donderdag) dat die blauwe plekken vanaf daar komen.
Toegevoegd na 14 uur:
De huisarts zei dat de blauwe plekken waarschijnlijk van het klauteren zijn. Omdat hij geen koorts heeft, goed eet/drinkt en gewoon vrolijk is en speelt is er geen acute zorg. Het werd wel in zijn dossier vermeld en ik moet het natuurlijk in de gaten houden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.