Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom mag je in nederland niet met 2 mannen trouwen?

ik heb een relatie met 2 mannen maar ik had gehoord en gelezen dat je niet mag trouwen met 2 mannen.maar ik snap het niet waarom je dus niet mag trouwen met 2 mannen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn die mannen het er ook mee eens, getrouwd zijn met dezelfde vrouw en met zijn drieen 1 bed delen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens, een relatie met twee mensen is gewoon een relatie met twee mensen, dat is een totaal andere situatie dan vreemdgaan. Natuurlijk weten haar partners van elkaar af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe weet je dat SuzyQ? Misschien weten ze het wel niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk weten die mannen dat, dit is gewoon één van de vele relatievormen. Ze zou niet met beide willen trouwen als ze ze op de bruiloft nog aan elkaar voor zou moeten stellen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het Nederlandse wetboek is lang geleden geschreven waarbij veel bijbelse regels zijn overgenomen. De kerk en bijbel waren toen sowieso autoriteit, en die vermelden duidelijk dat een huwelijk eerbaar hoort te zijn. Dat betekent dat trouwen met meerdere mannen of vrouwen niet is toegestaan. Deze morele wet is sindsdien gehandhaafd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat dat niet normaal is natuurlijk!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het niet willen, maar waarom is het niet normaal?
wie bepaalt dat?
waarom is het wel normaal om je aan 1 iemand te binden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verklaar het woord normaal als 'wat de gemiddelde Nederlander doet' en de gemiddelde Nederlander verbind zich aan 1 persoon!
Maar ik denk dat je je liefde nooit 50/50 kan verdelen dus krijg je dingen als jalousie en dat moet je niet willen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar is je bron?
ik kan ook zeggen dat 50% van de giraffen eigenlijk een konijn wil zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahaha! Lang geleden dat ik zo gelachen heb. Maareh... De standaard voor normaal wordt anders bepaald dan dat je nu stelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahaha xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel dat je de standaard voor normaal niet helemaal is hoe ik hem nu uitleg;) maar je snapt vast wat ik bedoel, en zoek de cijfers maar op ik heb ze zo even niet paraat, maar daar zal je zien dat er meer mensen die met 1 persoon trouwen als met meerdere personen;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is logisch dat de meerderheid met 1 persoon trouwt omdat je in veel landen niet met meerdere personen tegeleik mag trouwen. Dat is het punt van de vraag! Fail xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@janbikker: het mooie is dat je liefde ook niet 50/50 doormidden hoeft te delen. Heb jij kinderen? Zo ja, moest je dan 50% van je liefde voor de eerste wegnemen om die aan de tweede te geven? Nee toch? Voor sommige mensen werkt het hetzelfde bij romantische liefde. Tijd en aandacht moeten verdeeld worden, maar liefde is geen schaars goed.
Omdat mensen in Nederland er vanuit gaan dat iemand monogaam is en dus maar met 1 iemand trouwt. Het is in de wet dan ook niet toegestaan met meer dan 1 persoon te trouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als in de meeste westerse landen is polygamie in Nederland verboden.
Daar is een wet voor, en onze wetten zijn democratisch tot stand gekomen.
Daarom dus.

In Nederland bepaalt het Burgerlijk Wetboek : "Een persoon kan tegelijkertijd slechts met één andere persoon door het huwelijk verbonden zijn."
(Boek 1, artikel 33)
Het Wetboek van Strafrecht (artikel 237[4]) maakt het voor een gehuwde strafbaar om ook nog met iemand anders te trouwen; ook trouwen met een partner wetend dat die al getrouwd is is strafbaar. In beide gevallen is de maximale gevangenisstraf 4 jaar (6 jaar indien de huwelijkse staat voor de tweede partner is verzwegen).

Iemand met de Nederlandse nationaliteit (al of niet met ook nog een andere nationaliteit) is ook strafbaar als het tweede of volgende huwelijk buiten Nederland plaatsvindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze wetten zijn niet allen democratisch tot stand gekomen. Nederland is officieel niet eens een democratie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Interessant, wat bedoel je met Nederland is officieel niet eens een democratie? Heeft dat 'de koning aan het hoofd staat' er mee te maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We kiezen personen, die zogenaamd voor ons moeten regeren. Maar dus dat betekent niet dat onze mening/belangen direct word vertegenwoordigt. Wij kiezen uiteindelijk niet zelf of een wet doorgaat of niet. In Zwitserland is dit wel het geval, voor elke wetaanpassing is er een referendum. Het volk stemt zelf en laat dat niet door een "vertegenwoordiger" doen. Dit is in naar mijn mening waarom Nederland niet officieel een democratie is. Maar jou reden kan ook wel goed kloppen dat er een koninglijk huis boven/naast de overheid is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja jongens, dat heet dus een vertegenwoordigende democratie. Die gewoon onder het kopje 'democratie' valt.
omdat het niet mogelijk is volgens de wet. een huwelijk staat geregistreerd dus een 2e kan ook gewoon niet.

je kan wel ergens in amerika trouwen (soort mcdrive maar dan voor huwelijken) in nederland heb je er alleen niets aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja onze wetten ( en dat van heel veel andere landen) zijn gebaseerd op hele oude wetten. Die volgens mij nog stammen uit de periodes voor het onstaan van de grote religies ( zoals wij deze hedendaags kennen) natuurlijk is hier zeer weinig van bekent. Ik denk dat deze restricties zijn opgelegd ter bestrijding van chaos en misbruik binnen leef gemeenschappen.
Helaas belemmeren ze wel de keuze vrijheid van een persoon, maar aan de andere kant het beschermt ook weer mensen.
Jij kiest hier wel overwogen voor, maar dat zal zeker niet gelden voor iedereen ( denk aan de harems).
Vind het wel trouwens erg mooi dat je voor deze levensstyl gekozen heb. Ik zou zeggen geniet ervan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding