Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevaren als je de stofzuigerslang op iemand zet?

Voor de grap tijdens het stofzuigen gebeurt het wel eens dat men even de stofzuiger tegen iemands kleren aan doet.
Laatst hoorde ik dat dit erg gevaarlijk is.
Wat zijn de gevaren van het zetten van de stofzuigerslang op iemands kleren/huid?
Het lijkt me duidelijk dat er een verschil in zit als je het zo 2 sec. doet of een hele minuut, maar ik vroeg het me gewoon af. :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ooit een zuigzoen gehad? Of aan iemand gegeven? Een stofzuiger heeft eigenlijk hetzelfde effect, als je hem er te lang op houdt krijg je denk behoorlijke bloeduitstortingen. Het kan misschien ook zo zijn dat je hierdoor bloedproppen krijgt wat uiteraard heel gevaarlijk is!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien zuig je de huid kapot waardoor er onderhuidse bloedingen ontstaan (aka blauwe plek).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je gewoon een stofzuiger op iemands huid houdt zal er weinig tot niets gebeuren. De motor van de stofzuiger zelf zal wat zwaarder lopen omdat deze minder lucht aan kan zuigen, maar die is daarop berekend - en een gewone huis-tuin-en-keuken-stofzuiger is niet sterk genoeg zich helemaal vast te zuigen.
Wel komen er helaas geregeld mannen bij de eerste hulp terecht die klem zijn komen te zitten nadat ze bij wijze van experiment een lichaamsdeel in de slang van een zuigende stofzuiger steken. Niet echt gevaarlijk, maar wel behoorlijk gênant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's iets wat veel heren denken, maar helaas blijkt dat lichaamsdeel soms meer dan verwacht op te kunnen zwellen waardoor het klem komt te zitten - en blijft, ook als de zuigkracht is verdwenen.
Ik heb zelf geen ervaring met dat klemzitten, maar het lijkt erop dat er nu al twee ervaringsdesundigen dit antwoord hebben gelezen...
Mijn stofzuiger (maar dat is een eenvoudig geval) laat het afweten zodra er geen lucht meer door de slang gezogen kan worden; de motor houdt er simpelweg mee op.
Dus voor mij is het gevaar dat de stofzuiger stuk gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing