Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk dieet is het beste dat je ooit hebt geprobeerd?

En dan bedoel ik niet het "gewoon niet snoepen dieet"

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hoi, in de regel wordt je van een dieet dik. Een dieet is vaak gebaseerd op lage calorieen, lager dan dat je nodig hebt. Hierdoor kan het gebeuren dat je stofwisseling erg in de war raakt en trager gaat werken om zuiniger om te gaan met de lage calorieen. Een dieet is op lange termijn niet verstandig. Wat is dan wel goed?
Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Diplan, hierbij wordt gekeken hoeveel Kcal je nodig hebt, hoeveel je er nu eet, wat je echt niet lust...het is een op maat gemaakt VOEDINGSADVIES wat past bij jouw leven. Het zijn allemaal normale voedingsmiddelen waarvan je waarschijnlijk al 80% in huis hebt. Kijk maar eens op de bronvermelding. succes,
(trouwens ook zeer geschikt voor mensen die willen aankomen en topsporters)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het fitclub dieet.
Die club bestaat alleen helaas niet meer. Zij hadden een online programma waarin ze de lekkerste recepten ter wereld hadden. Je hield online je eetdagboekje bij, de calorieën werden bijgehouden. Je kreeg beweegadviezen en kon je bewegingstijd ook online invullen, de verbrande calorieën werden weer van het gegetene afgetrokken etc.

Ik heb heerlijk leren eten, maar dan wel stukken gezonder als voorheen.
En belangrijker nog: ben dik 30 kilo kwijtgeraakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb ooit eeens het Lindlahr dieet gevolgd
begin je s ochtends met 2 stuks fruit en een glas karnemelk

het is een catabolisch dieet us dat wat je eet kost meer aan energie om te verbranden, dus val je af

Toegevoegd na 10 uur:
hier meer informatie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het dieet: de helft opscheppen en het dubbele bewegen. Ik ben 20 kg bij afgevallen in korte tijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het HP dieet
(halve porties)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben ooit bij de Weight Watchers geweest.
Daar werd ik elke week gewogen en ik kreeg een boekje met een weekmenu.
Daar ben ik toen in 2 maanden 10 kg afgevallen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er werd gezamelijk met de anderen cursisten besproken wat je moeilijke momenten waren en wat je er aan kon doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sonja bakker. Tot ik stopte... :-( die moet je eigenlijk je hele leven blijven doen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen enkel dieet; tenzij je het je hele leven vol wilt blijven houden. Ik ben een groot voorstander van een gezonde levensstijl en ik ben ervan overtuigd dat je dan vanzelf op een gewicht uitkomt dat bij jouw lichaam past.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
toch sonja.
ik mag de commerciële poespas eromheen niet. aar het werkt.
+10 kg in paar weken. maar ja toen zwanger he hahaha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik voel mij prima bij het bloedgroep dieet (op hoofdlijnen).
Of het erg wetenschappelijk onderbouwd is, betwijfel ik. Maar bij mij werkt het prima. Afvallen is niet het voornaamste doel bij dit voedingspatroon.
Maar mijn ervaring is dat een dieet maatwerk is en varieert van persoon tot persoon. Een gezond standaardvoedings patroon voor iedereen is fictie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing