ik ga terug naar nederland na 8 jaar in het buitenland met een autistisch kind.. wat zijn mijn rechten?
hij heeft net de diagnosis gekregen. maar omdat ik hem 'full time' verzorging geef, kan ik niet werken. is er een uitkering die ik aan kan vragen, als de ouder van een gehandicapt kind? en ook omdat ik terug wil, zouden wij in aanmerking komen voor urgentie als wij een woning nodig zouden hebben?wat andere regelingen zouden wij in aanmerking voor komen? hoe kan ik voor een plek in een speciale school krijgen? hij is bijna 6 jaar, en heeft 2 jaar in groep 1 gezeten, en hij gaat er niet op vooruit. (maar omdat we in ierland wonen, zijn de wetten hier heel anders dan in nederland). alle informatie is welkom!
Toegevoegd na 46 minuten:
nou ik moet er bij zeggen dat toen ik nederland verliet toen ik 18 was. ik had toen nog geen kinderen. mijn zoon is in 2005 geboren, en in feite is hij ierse. hoe bedoel je dat ik mijn rechten verspeeld heb?
Toegevoegd na 1 uur:
oh en ja, ik ben een volle nederlander... alleen is mijn man nigeriaans en ik heb 4 kinderen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.