Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bloedneus?

Ik sta net onder de douche en opeens krijg ik een bloedneus. Nu is dit misschien niet zo raar, maar ik ben 18 jaar en heb dit nog nooit gehad. Is dit niet een beetje een late leeftijd om dit te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een bloedneus wordt vrijwel altijd veroorzaakt doordat er een adertje in het slijmvlies aan de binnenkant van de neus stuk is gegaan. Het slijmvlies is daar vrij dun en kwetsbaar.
Hooikoorts kan ook een reden zijn voor een spontane bloedneus.
Ik denk niet dat leeftijd daar iets mee te maken heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, ik kreeg er ook pas last van toen ik 19 was. nu heb ik het eens in de drie maanden.
De dokter zei dat dit geen kwaad kon.
Een bloedneus stelt niks voor.
Dus dont worry!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet zeker dat leeftijd er niet toe doet.
Zelf ben ik 20 en heb ik jaren geleden heel veel bloedneuzen gehad. Ik scheen overgevoelig te zijn waardoor het gebied achter me neus oren en mond extra gevoelig is en de kans dat het geirriteerd raakt en er een vaatje knapt (zonder dat ik het merk meestal) is dan erg groot. Tegenwoordig neem ik vanaf de lente tot eind zomer dagelijks een overgevoeligheidstablet in en dit voorkomt het bij mij.
Als je er vaker last van krijgt ga er dan even mee naar de huisarts het kan namelijk van alles zijn maar meestal is het iets heel onschuldigs waar je je best makkelijk aan kunt aanpassen/rekening mee kunt houden.
Onder de douche is wel apart ja, daar zou ik het niet gauw verwachten.
Toch komen de meeste bloedneuzen nog steeds door de hard snuiten/neus ophalen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing