Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je ook in je gezicht last krijgen van slappe huid als je te snel en veel afvalt?

Ik ben in het verleden 38 kilo afgevallen (inmiddels weer bijna allemaal aangekomen) en ben nu weer aan het afvallen.

Kan dit gevolgen hebben voor mijn gezicht. Had namelijk na de eerste keer afvallen al het idee dat mijn gezicht er anders uitzag. Mensen schatten me veel ouder in. En mijn voorhoofd is niet strak. Of heeft iedereen dat? Als ik er in knijp dat kan ik een stuk voorhoofd vasthouden?

Ik maak me zorgen dat het nu nog erger gaat worden omdat ik weer aan het afvallen ben.

Haal ik me dit in mijn hoofd of is het mogelijk.

Ik weet namelijk niet hoe andere mensen hun voorhoofden aanvoelen van mijn leeftijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is logisch dat je huid slapper wordt na het afvallen. Het vetweefsl heeft deze nl. veel opgerekt en is niet zo elastisch dat hij terug springt, helaas.
Ook in je gezicht valt vetweefsel onder je huid weg, dus....
Meestal zie je het als eerste aan het gezicht en dit zal je wel zelf ondervonden hebben.
Als ik je een advies mag geven; Een crashdieet is funest!
Probeer niet meer dan een kilo af te vallen per week.
Wanneer je te snel afvalt, krijgt je huid niet de tijd om zich aan te passen en ontstaat er overtollige huid.
Op een verantwoorde manier afvallen heeft nog een groot bijkomend voordeel, want het verloren lichaamsvet blijft doorgaans ook langer weg!

Het is ook goed om je huid te masseren met een vitaminehoudende creme , liefst met collagen. Dit zorgt nl. voor de elastisiteit. Door de huid te masseren, wordt de bloedstroom bevorderd en er een goede hoeveelheid zuurstof naar de cellen gevoerd. Voor je lichaam geldt dit ook. Inmasseren met vitaminerijke lotions of nog beter met essentiële oliën zoals kokosolie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je schrijft niet hoe oud je bent.
En het is ook moeilijk in te schatten of de huid van je gezicht slap zal worden of niet.

Er zijn heel zware mensen wiens gezicht niet veel veranderd is dan toen ze slank waren.
Die zullen ook minder last hebben van een slappe aangezichtshuid na afvallen.

Om slappe huid te voorkomen kan je het beste kiezen voor voedsel dat goed is voor je huid:

Yogurt zit vol met vitamine A, een essentiële vitamine die goed is voor de huid.

Aardbeien, bosbessen en bramen zijn rijk aan antioxidanten. Antioxidanten gaan de veroudering van de huid tegen.

Onze huid heeft essentiële vetzuren nodig. Wanneer je niet van zalm of vis houdt kun je ook walnoten, lijnzaad of conolaolie gebruiken.

Drink elke dag minstens 8 glazen water.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding