Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je je keel verzachten als je net hebt overgegeven?

Ik moest een uurtje geleden overgeven. Nu lijkt mijn keel totaal rauw geschraapt door het zuur, zelfs kleine slokjes water drinken doet zeer. Waar zou ik dit mee kunnen verzachten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Sabbelen op een pepermuntje is vaak verfrissend en maakt niet nog misselijker. Verzachtend is ook honingdrop en het gaat ook om die nare smaak hè? Als slikken al zeer doet, kan je beter wat sabbelen om meer speeksel op te wekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eet een lepeltje honing, kan wel helpen. Of een beker warme melk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gorgelen met zout warm water (maar dat is vies en heeft het risico dat je nog een keer over je nek gaat,)

Een zoute haring eten help ook.

of een kopje thee met honing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn advies is: eet een snoepje, of neem van die honingbonbons. Ik heb bij me zwangerschap negen maanden lang overgegeven en dat is geen pretje geweest. Dus had ik altijd van zoete dingen in huis. Heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het doen door zo lang mogelijk op een dropje te zuigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het spugen is er maagzuur langs je keel omhoog gekomen. Maagzuur bevat een pH van 2 en tast de binnenkant van je slokdarm aan, daarom heb je nu zo'n branderig gevoel in je keel. Om het zuur te neutraliseren moet je er iets basisch tegenover zetten. De makkelijkste manier om dat te doen is om een glaasje melk te drinken of om op een rennie (of een ander merk maagtablet) te zuigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens een waterijsje.
De kou daarvan zou verdovend kunnen werken.

Mensen bij wie hun amandelen net geknipt zijn, hebben ook keelpijn en krijgen in het ziekenhuis ijs te eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melk is bij (jarenlange ervaring hiermee :-)) wat het beste werkt. Het calcium (krijt) in de melk neutraliseert (maag)zuur.
Klinkt misschien wat gek, maar ik gorgel er een tijdje heel voorzichtig mee en slik het dan door.
Je zou hetzelfde kunnen doen met iets als Gaviscon in vloeibare vorm dat ook dezelfde calciumbasis heeft plus nog wat extra zuurremmers.
Zoals al eerder opgemerkt kun je daarna nog iets honingachtigs eten of zuigen op een honingdropje vanwege het verzachtende effect van honing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing