Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik achter de gemiddelde lichaamsmaten per leeftijd kunnen komen?

bijvoorbeeld de taile omtrek, bovenomtrek, zijlengte, lichaamslengte, binnenbeen lengte enz enz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Kimath
13 jaar geleden
volgens mij is dit niet mogelijk. Heb je wel eens op straat rond gekeken hoe verschillend de lichaamsbouw van iedereen is?
Lastig om daar gemiddelden van te maken denk ik. Waarom wil je dit weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil een broek bestellen op een site. Er staat daar dat bij een lengte van 1,80 een 'bovenomtrek' van circa 95 cm hoort. Dat vond ik vreemd aangezien dat bij mij maar rond de 80 is.
Kimath
13 jaar geleden
ligt aan de lichaamsbouw denk ik, of model van de broek. Bij mij is 'bovenomtrek' iets van 85.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik las de reacties en daardoor is het eerste deel van mijn antwoord mogelijk minder nuttig

Voor kinderen tot ca 6 jaar zijn er groeicurven die staan in het groeiboekje. Daar kun je tot die leeftijd in ieder geval de gemiddelde lengte en gewicht opzoeken

Voor volwassenen zou ik zeggen: de gemiddelde nederlandse vrouw schijnt kledingmaat 42 te hebben: dus met een maatlat naar C&A en een paar kledingstukken in die maat opmeten.......

Voor mannen zal ik eens zoeken of ik de gemiddelde kledingmaat kan vinden
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
De onderstaande link geeft meer informatie.
Ik weet niet waar je het specifiek voor nodig hebt?

Ontwerpers gebruiken deze algemene maten vaker en gebruiken vaak de data base van de Universiteit van Delft.

Een deel is kostenloos in te zien online. Andere zaken kun je soms als student (ook andere universiteiten) ter plekke inzien. Andere zaken moet je voor betalen (professioneel).

Wel handig als je het Engels machtig bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding