Iemand tips voor twee weken lang tentamens?
In mijn geval;
ik heb twee weken lang zware toetsen, welke zijn verdeeld over 1 week. (Ik heb dus eerst drie dagen vrij, daarna een week lang toetsen, daarna nog 2 dagen vrij). In deze dagen leer ik alleen maar. Ik ga vaak bewust aan een tafel zitten zodat ik normaal zit, maar dit hou je niet lang vol. Ik ga dan onderuit zitten voor het comfort, dan weer rechtop, weer scheef, m'n nek gaat zeer doen dus ik ga even op de bank liggen, dan val ik in slaap (midden op de dag), dan wordt ik weer een keer wakker, ik leer weer verder, krijg weer een zere nek dus ga weer onderuit gezakt zitten, enzovoorts enzovoorts. Ik slaap ook heel onregelmatig en slecht hierdoor. En natuurlijk zorgt het ook voor stress, want er moet gepresteerd worden!
Toegevoegd na 28 minuten:
Bedankt voor alle succeswensen en tips zo snel al! Afwisseling is inderdaad erg prettig, maar soms ben ik te streng voor mezelf en moet ik een hoofdstuk afmaken voordat ik iets anders mag gaan doen, terwijl ik dat gedeelte dan niet goed opsla omdat ik weet dat ik straks wat anders mag gaan doen, lekker dubbel-op allemaal.
Ik zit in het eerste jaar van een HBO studie en dat eerste jaar wordt vaak al gezien als het zwaarste jaar omdat dit puur kennis vergaren is.
Maar bedankt voor de tips alvast!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.