Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zie je alles altijd somberder in als het avond is?

Als ik overdag over iets nadenk zie ik de positieve kanten ervan in maar savonds komen juist de negatieve kanten naar boven, hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

's Avonds heb je vaak minder afleiding, die je aan andere zaken doen denken, dan overdag. Als je dus 's avonds over iets aan het piekeren slaat, blijf je vaak piekeren, totdat je in je bed in slaap valt.

Toegevoegd na 47 seconden:
als je lang over iets piekert, dan komen vanzelf hele rijen negatieve kanten voorbij.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Meestal is dit het gevolg van vermoeidheid. Als je fris en fruitig bent zijn je gedachten ook zo. Als je vermoeid bent, ben je al wat somberder, en je gedachten ook.
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden
De vraag is wel wat algemeen gesteld. Niet iedereen ziet alles 's avonds somberder in. Ik bijvoorbeeld juist niet.
Je zegt in je toelichting dat je, als je nadenkt over bepaalde zaken, overdag positief denkt, en dat 's avonds de negatieve kanten boven komen.
Is dat zo erg? Het is toch juist goed om beter over zaken na te denken? Om zowel de positieve als de negatieve kanten te bekijken?
Dat je overdag positiever gestemd bent heeft wellicht met het licht te maken. In de zomer, en op zonnige dagen zijn mensen ook zonniger en blijer en positiever gestemd.
Als het donker wordt kunnen je gedachten ook wat somberder worden. Net als in de winter, als het minder licht is en vroeg donker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hersenen en je lichaam zijn al een tijd actief en dus moe. Daarom komt dat.
Ik heb een tijd in de horeca gewerkt en dan stond ik vaak aan het eind van de middag op. Maar dan is de nacht een feestje, want het is ook mijn start
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dmv zon krijg je bepaalde vitamines die je humeur drastisch kunnen prikkelen. Daarom ben je in de zomer het vrolijkst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding