Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in een droom me bewustwording krijgen dat het niet echt is?

Ik probeer al een jaar een lucide droom te krijgen, maar wat ik ook doe, en in wat voor absurde situatie ik ook beland ik kan me maar niet realiseren dat het een droom is, en ik speel het spelletje vervolgens mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mss moet je "Inception" kijken als je interesse hebt in dromen, is een pas uitgekomen film over dromen en het creëren van dromen, vooral in blu ray is ie heel mooi.
Het is niet zo dat daar alle antwoorden in zitten hoor maar als je dromen net zo interessant vind als ik is het een heel leuke film.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh nee toch.. En ik maar denken dat het allemaal echt was...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dingen die ik doe zijn:
- bijhouden van een droomdag(nacht eigenlijk)boek
in het begin schreef ik 's nachts steekwoorden op, tegenwoordig dicteer ik ze met m'n telefoon.
- Als 's ochtends de wekker gaat, niet meteen opstaan (of weer in slaag vallen), maar proberen wakker in je droom te blijven.
- Voor dat je gaat slapen je vast voor te nemen je droom te onthouden, en een 'realiteitstest' te doen in je droom.
Ik probeer in m'n droom met een vinger door m'n andere hand te prikken. Wanneer die er doorheen ga, is de kans aanwezig dat ik me realiseer dat dat niet de normale gang van zaken is en dat ik dus droom! Met als gevolg, luciditeit.
Meestal wordt ik dan wel meteen wakker, helaas.
Veel succes, en vooral ook plezier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je er echt mee zit zou ik het niet op een forum op internet vragen maar gewoon naar mensen gaan die er echt verstand van hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat het, om lucide te dromen, belangrijk is om je overdag te realiseren dat je wakker bent en dat dit echt is. En hopelijk ga je in je droom dan t omgekeerde doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding