Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je over een chronische verkoudheid heen groeien?

Soms merk ik er helemaal niks van en hoef ik een lange tijd mijn neus niet te snuiten, maar soms dan ben ik echt verkouden dat ik om de minuut mijn neus moet snuiteb.
Dus eigenlijk gewoon zoals het bij iedereen is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, je kan er over heen groeien! Het kan, maar kan ook niet!!
Zo te lezen is het echter niet chronisch, maar je hebt er gewoon erge last van als je het hebt. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, wat is chronische verkoudheid? Waarschijnlijk ben je gewoon heel vaak verkouden, als ik jouw omschrijving goed begrepen heb. Heel erg lastig! Uit eigen ervaring weet ik hoe... Afijn, er overheen groeien gaat waarschijnlijk niet vanzelf. Je zult er wat voor moeten doen. Allereerst is het belangrijk dat je ermee naar een huisarts gaat. Misschien is het iets heel onschuldigs, maar je kunt het maar beter zeker weten. Als er medisch niets met je aan de hand is kan het zijn dat je een verlaagde weerstand hebt en steeds opnieuw koutjes oppakt. Maar waardoor heb je een verlaagde weerstand. Je zou eens kunnen proberen of een hoge dosering vitamine C werkt. Er zijn 1000 mg- pillen te koop, gewoon bij de drogist. Daarvan mag je, op de dagen dat je verkouden bent, best 2 innemen. Wat je niet nodig hebt plas je gewoon weer uit. Maar ook dat is symptoombestreiding, want waarom heb jij meer vitamine C nodig dan gemiddeld? Wat is er aan de hand? Je zou verder kunnen kijken naar je algehele geestelijke en lichamelijke toestand. Ik raad je aan contact op te nemen met een alternatief genezer zoals een acupuncturist of een holistisch therapeut om op zoek te gaan naar de oorzaak. Zoek wel iemand uit waarbij je tijdens de intake een vertrouwensbasis voelt en waar je serieus genomen wordt met wat op het eerste oog misschien een akelig akkefietje is. Zoals ik al zei heb ik er zelf ook ervaring mee. Bij mij bleek een onderliggende oorzaak te liggen in een candida-infectie, waarvoor ik nu een gist- en suikervrij dieet volg, waar ik helemaal van opgeknapt ben. Die verkoudheden zijn verleden tijd, en tegelijkertijd ben ik van veel ernstiger klachten afgeholpen (fibromyalgie en migraine). Verkoudheden waren dus een symptoom van een onderliggende oorzaak.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Want al is het 'maar' een verkoudheidje, het is knap lastig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is al vastgesteld toen ik 5 was ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit te laat om eens op zoek te gaan naar een oorzaak. Misschien in het alternatieve circuit. Ik ben zelf Bach bloesemtherapeut. Mag ik vragen of jij iemand bent die altijd voor anderen klaar staat, misschien wel te veel en jezelf constant wegcijfert? Of ben je iemand die heel erg, misschien wel wat overdreven, op de hygiëne is en bijvoorbeeld erg vaak je handen wast op een dag of constant in huis blijft poetsen? Of ben je iemand die last heeft van een onrustig hoofd, kwellende gedachten die steeds maar in je hoofd blijven rondtollen, waardoor je geen rust meer ervaart, moeite hebt je te concentreren of te genieten van de dag? Dan ben je misschien te helpen met Bach bloesems.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uuhm.. Ik weet niet wat dit met mn verkoudheid te maken heeft, maar ik sta klaar voor mensen maar vergeet mezelf niet.
Ik ben niet bijzonder hygienisch behalve met mn tanden poetsen, dat doe ik wel iets te vaak en iets te lang.
Ik moet 1x per week mn kamer opruimen, daar zie ik altijd tegenop maar ergens geef ik mn moeder wel gelijk want het is altijd een varkenshok.
Ik heb wel eens dat ik weet dat ik iets eng vind en dat ik later als ik moet slapen daar bang voor ben, maar dat ik daar dan toch informatie over ga opzoeken omdat dat me toch wel erg interesseert. Zoals aliens, hersentransplantaties, kanker en dat soort dingen.
Ik heb ook wel eens dat ik ergens niet aan wil denken maar dat ik er toch aan blijf denken en dan die enge fantasie erger maak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst zal ik je uitleggen wat bepaalde gedragspatronen met je verkoudheid te maken kúnnen hebben. In ons leven maken we gebruik van een aantal basisenergieën. Dr. Edward Bach heeft uitgezocht welke energieën dat zijn en heeft de bijpassende planten daarop uitgezocht, planten die die energie in zich dragen. Dit zijn er 38. Wanneer we niet in balans zijn, gebrek hebben aan een bepaalde energie gaan we dat in ons gedrag merken en op tijd van duur kunnen er zelfs lichamelijke klachten ontwikkeld worden. Klachten die je al van kinds af aan hebt, kunnen te maken hebben met iets wat in aanleg, genetisch of al vanaf de geboorte aanwezig of juist afwezig is. Lichamelijke klachten, zoals bijvoorbeeld een chronische verkoudheid, kunnen door de reguliere geneeskunde symptoommatig bestreden worden, maar wanneer daar energetisch, dus vanuit de kern van het probleem, niets aan gedaan wordt, kan een klacht terugkeren in dezelfde of iets andere vorm. Een aanvullen en herstellen van de energetische balans kan de symptomen dus blijvend bestrijden. Bach ontdekte dat mensen met een bepaalde levensinstelling bepaalde overeenkomstige klachten gingen ontwikkelen. Zo kan een chronische verkoudheid ons leren dat daar misschien iemand achter zit die bepaalde gedragskenmerken heeft. Gezien jouw verhaal zou ik aan een bepaalde Bach bloesem denken die je kan helpen je energie weer in balans te brengen waardoor je wellicht van je verkoudheid af kunt komen. Daarvoor zou ik je nog veel meer vragen kunnen stellen om een complete persoonlijke medicinale remedie samen te kunnen stellen, maar hier op GV zou dat te ver gaan. Misschien is een bezoekje aan een Bach bloesemtherapeut iets voor je? Warme hartegroet, Angelique

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding