Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is mijn linker kuit dikker dan mijn rechter kuit?

Ik kwam er een tijdje geleden achter dat mijn linker kuit dikker is dan mijn rechter, het valt niet heel erg op ofzo alleen als je het weet, dan zie je het wel.
Ik het ze opgemeten en het scheelt echt ruim een centimeter.... Ik vind het lelijk... zou er iets aan te doen zijn?

Toegevoegd na 41 seconden:
PS ik ben rechtshandig.... wie weet kan dat er iets mee te maken hebben ofzo...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent mislukt. Ik zou met jezelf terug naar de winkel gaan en vragen of je nog mag ruilen, want dit wordt niks.
Nee serieus, wat maakt dat nou uit? Zoek een hobby of ga de wereld redden, maar loop niet je kuiten op te meten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou nou nou...... Ik vraag het me af........ en daarvoor is deze site toch zeker? Om dingen te vragen die je je afvraagt???

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

We zijn nu eenmaal een beetje asymmetrisch. Mensen gebruiken vaak de ene kant wat sterker dan de andere kant. Misschien kun je het bijvoorbeeld merken als je fietst, dat je stiekem met het ene been meer kracht zet dan met het andere.

Bij mij hebben ze bij het zwemmen wel eens opgemerkt dat mijn linkerbeen er maar een beetje bij hing, en of die misschien ooit gebroken was geweest. Dat is inderdaad waar, maar wel toen ik 3 jaar was (en dat is heel lang geleden). Kennelijk werkt dat nog steeds door. Mijn rechter kuit is veel dikker dan mijn linker en mijn rechter been is (dus) veel sterker dan het linker.

Als je het wilt compenseren, zou je bewust oefeningen kunnen doen met het 'zwakkere' been.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien omdat als je opstaat dat je jezelf met je linkerbeen omhoog duwt en niet of minder met rechts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alles zou opmeten, zal je er achter komen dat je helemaal niet zo symmetrisch bent als je denkt.

Dus een centimetertje verschil tussen je kuiten is niets bijzonders, vooral niet lelijk, maar volkome normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding