Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is beter: elke dag 3 pizza's eten of elke dag 3 pizza's en 3 bananen eten?

Als je verder helemaal niks eet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, 3 pizza's op 1 dag, ik moet er niet denken. Ik vind 1 vaak al teveel. Maar idd wat Cantare zegt, hoe kom je hier op?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Cantare: ik was een pizza aan 't eten en ik zag een banaan liggen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Hoe verzin je zulke vragen, de 2e keus natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Drie pizza's per dag zou voor mij bij lange na niet genoeg zijn. Ik ga dus voor de tweede optie, al was het alleen maar om een knorrende maag te voorkomen.

Bijkomend voordeel is dat ik dan meer verschillende voedingsstoffen binnen zou krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je verder helemaal niets eet heb je na verloop van tijd een probleem, maar dat terzijde.

Dan kies ik voor drie pizza's en drie bananen. Omdat bananen diverse vitaminen en mineralen bevatten. Zo zit er in 100 gram verse banaan ongeveer 88 mg kalium, 0.78 mg vitamine C, tryptofaan, magnesium en selenium.

Qua voedingswaarde schiet een pizza toch tekort. Pizza is op zich niet ongezond, maar er zitten wel erg veel koolhydraten in. Verder hebben diepvriespizza's allerlei toevoegingen die minder gezond zijn (conserveringsmiddelen, kunstmatige zoetstoffen, etc.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt ervan af wat je op je pizza's doet. als je ze zelf maakt met allerlei verse ingredienten en niet elke keer dezelfde pizza, dan maakt het volgens mij niet zoveel uit of je daarna ook nog wat bananen erbij eet. maar toch voor de zekerheid die de bananen er maar bij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op drie bananen per dag kun je het een aardig tijdje uithouden ; dat is namelijk redelijk volwaardige voeding. Drie pizza's per dag zal vrij snel kwalijker gevolgen hebben, al hangt dat ook een beetje af van de samenstelling van de pizza. Als je daar een echte 'schijf van vijf' van maakt, met goed brood, veel groente en niet te veel vet en zout zou je het daar ook wel vrij lang mee kunnen doen. Helaas voldoet de gemiddelde pizza niet aan die richtlijnen, en zéker niet drie stuks per dág !!
Daarom ondanks alles optie twee, al is het nog beter het merendeel van die pizza's te laten staan dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding