Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik Pfeiffer hebben?

Ik ga om half 10/9 uur naar bed en sta om 7 uur op, en ik ben echt kapot. Het lijkt alsof ik 20 kilometer heb gefietst in een behoorlijk tempo. Het enige waar ik aan denk ik slapen, rust. Op school kan ik af en toe met moeite mijn ogen openhouden, na school ga ik het liefst gelijk weer naar bed. Dit is nu al een aantal maanden zo. In de eerste drie jaren van middelbare school had ik er amper last van, toen ging ik met gemak om 10 uur naar bed en stond ik om 6 uur op. Maar dat lukt me echt niet meer.
Kan ik Pfeiffer hebben?

Toegevoegd na 6 minuten:
Naar de huisarts: kan ik niet ergens anders heen?
Ik vertrouw mijn huisarts niet en er is geen andere in dit vergeten dorp

Toegevoegd na 10 minuten:
Mijn eetstijl is gezond, 2 stuks fruit per dag, niet te veel snoep, geen chocolade (ben ik allergisch voor), groente enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Ben je al bij de huisarts geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Man! Dit vind ik echt eng!
Ik heb precies hetzelfde. Slaap dezelfde tijd en word op hetzelfde tijdstip wakker en zit in de 3de.
En ik wou deze vraag net stellen xD
Kimath
13 jaar geleden
Hoeveel lichaamsbeweging heb je op een dag? Als je weinig beweegt, kun je ook heel moe van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik fiets een uur per dag en loop nog een half uur met de hond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slimste is om toch even bij een dokter langs te gaan. Hoeft niet perse pfeiffer te zijn want dat heeft ook vaak symtomen van griep. Maar misschien bloedarmoede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker bij kinderen van deze leeftijd 90 % van de keren gewoon vermoeidheid van het niks doen (zie de vele vragen hierover).
Maar waarom vertrouw je de dokter niet ?? Je kunt natuurlijk ook wachten tot je geel oogwit hebt en dikke knobbels in je nek ; dan weet je zonder Eppsein-Barr-test dat je Pfeiffer hebt (of een andere leverontsteking natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks doen? Ik ben de hele dag druk bezig. 7 uur opstaan, klaarmaken voor school. half 8 tot 10 over 8 fietsen. Kwart over in de klas. Tegen half 3 uit, 3 uur thuis. kwartiertje rust en dan hw tot 6 uur. Eten en dan verder hw maken wat ik nog niet af had. En dat anderhalve uur vrije tijd geef ik niet op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je fietst per dag dus twee keer minder dan drie kwartier ; ik betwijfel of dat genoeg is voor een gezonde puber. Het gaat puur om lichamelijke activiteit he ; ik weet hoe druk je kunt zijn met andere zaken, maar daar wordt je lichaam helaas gewoon niet moe genoeg van. Er moet wel een balans zijn tussen lichamelijke en mentale inspanning. Maar als je echt elke dag DRIE uur huiswerk maakt, en na het eten OOK nog, doe je hetzelfde als mijn dochter. Dan maak je gewoon écht teveel huiswerk, of je zit op een te moeilijke school. En dan ben je heel hard op weg overspannen te worden. (Sinds mijn dochter op een vele malen betere school zit, is haar vermoeidheid ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook zonder extra sport/beweging.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze school is er gewoon onnoemelijk veel huiswerk. Dat is een feit maar ik ga daarvoor niet van school af, ik ben op de helft en ik ga niet opgeven. Ik zit niet op een te moeilijke school, de lesstof been ik wel allemaal bij het is alleen dat ze soms 3 pagina's huiswerk opgeven voor 1 vak voor morgen. Het is een rotrooster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee. Dus je wilt niet de werkdruk verlagen, je wilt niet meer sporten om je lichamelijke conditie te verbeteren, betere slaapkwaliteit te krijgen en meer melatonine aan te maken zodat je uitgeruster wakker wordt, je wilt niet naar de dokter om te zien of je lichamelijk iets mankeert.....nu word ik wel benieuwd wat je dan wél wilt. Want een toverspreuk of toverdrankje hebben we natuurlijk net voor je ; de meeste lichamelijke problemen zul je zelf grotendeels moeten oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Whoooh!
Werkdruk verlagen kan niet. Sporten doe ik echt genoeg. 1 uur fietsen per dagen, half uur lopen en 1,5 uur gym. En in het weekend loop ik ook nog eens 2 uur buiten zo nietmeer.
En ik wil wel naar een dokter alleen liever niet naar de huisdokter die ik niet kan veranderden.
Toverspreuken of drankjes, leuk voor in de film jammer genoeg niet in het echte leven.
Ik wil alleen weten of ik dit zou moeten testen op Pfeiffer aangezien ik van mijn huisarts daar geen duidelijk antwoord op krijg

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Dit lijken wel op de symptomen van Pfeiffer, maar ik zou er eerst even mee naar de huisarts gaan om het te laten testen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ik ook naar iemand anders dan de huisarts?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
voor bloedonderzoek zul je toch eerst langs de huisarts moeten. waarom vertrouw je de huisarts niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarvoor zul je idd echt naar de huisarts moeten, angst voor diegene is echt niet nodig ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat die huisarts nooit interesse heeft in wat ik zeg. Gewoon heel ongeïnteresseerd voor zich uit zitten te staren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het gevoel hebt dat de huisarts niet serieus nadenkt over jou probleem, zou je altijd naar een andere huisarts kunnen overstappen.
De huisarts kan je doorsturen voor bloedonderzoek. Bloedonderzoek kan uitwijzen of je Pfeiffer hebt, of dat er een andere oorzaak is. Denk bijvoorbeeld aan bloedarmoede. Zodra het bloedonderzoek binnen is, kan bekeken worden, of er verder gezocht moet worden naar andere oorzaken, of dat er een behandelplan kan worden opgesteld ( in geval van Pfeiffer vooral veel rust nemen).
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ja, het kan inderdaad pfeiffer zijn, maar er kan ook zooooooveel anders aan de hand zijn. Bij mij bleek het een langzaam werkende schildklier te zijn, daar word je dus ook moe van zei de dokter tegen mij.

Dit moet uitgesloten worden via een bloedonderzoek en de verwijzing hiervoor zul je toch echt via je huisarts moeten krijgen. Laat je moeder mee gaan en als de dokter je afpoeiert laat je haar ook even aandringen op een onderzoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk geen pfeifer. Waarom? Omdat je dan wel naar de huisarts was gegaan. Hij/zij heeft 200x meer kennis dan jij. En je zegt het al maanden te hebben. Pfeifer duurt niet zo lang. Gewoon eerder naar je bed gaan. van 10 tot 6 is maar 8u slaap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Logisch dat de huisarts meer kennis heeft, die heeft er ook jaren voor gestudeerd. Maar ik wil weten of het wel Pfeiffer kan zijn of iets anders, daarom vraag ik het hier.
Wat ik heb gehoord kan Pfeiffer 2 jaar duren, ik heb er nu 3/4 maanden last van.
En: beter lezen. VROEGER van 10 tot 6. Nu niet meer
als ik jou was zou ik een bloedtest aanvragen dit moet helaas wel via de huisarts maar ik zou niet alleen aan pfeifer denken het kan bijvoorbeeld B12 tekort zijn hier heb ik zelf ook veel last van en kan bij een slechte dag de hele dag wel slapen.
bijv. 9 uur opstaan en om 11 uur weer op de bank in slaapvallen tot 1 uur en van 4 tot 6 weer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image