Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben hard op mijn achterhoofd gevallen, mijn nek en achterhoofd doen al een week pijn, zou ik een lichte hersenschudding kunnen hebben?

Zo ja, ik heb de pijn genegeerd en ben door gegaan met skien en ben vervolgens weer gewoon gaan werken. Ik ben wel 's avonds doodop en heb zwaardere hoofdpijn en moeite met focussen. T.v., lezen, gaat echt niet en ik verdraag geen licht of geluid als ik eenmaal lig. Ik ben elke avond extra vroeg gaan slapen. Ik maak me nu toch een beetje ongerust, ik nooit meer nagedacht over die val omdat ik vond dat ik nog voor alsnog redelijk goed de pistes afkwam. Maar ik merk dat ik met mentale inspanning klachten krijg, zelfs nu ik dit typ. ZAl het vanzelf overgaan of moet ik meer rusten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik zou even naar de huisarts gaan. Zelf dokteren lijkt mij nu het goede moment, zeker omdat je eigen onzekerheid (logisch, hoor) negatief is voor je herstel. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

mi. is rust noodzakelijk.
Ga zsm naar de arts. Dringend....
Wat je omschrijft klinkt in eerste instantie naar hersenschudding, maar zeker als je zwaardere hoofdpijnen krijgt is een interne bloeding ook nog mogelijk...
Dat moet middels onderzoek uitgesloten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou ook een whiplash kunnen zijn ,door de klap die je hoofd en nek hebben gemaakt.
Ik heb hetzelf ook.
Symptonen o.a.

Nekpijn
Hoofdpijn
Pijn uitstralend naar armen
Geen licht en geluid kunnen verdragen
concentratieproblemen
etc etc

Helaas wordt er vaak verkeerde informatie over gegeven.
Maar in ieder geval gedoseerd bewegen en de eerste 6 weken absoluut geen fysio ( als het whiplash is),helaas was dit 7 jaar geleden nog niet bekend en is mijn whiplash mede daardoor over gegaan in een Post Traumatische Whiplash Syndroom

een bezoek naar de huisarts uiteraard eerst doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing