Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe voorkom ik dit?

In mijn pols is mijn pees 90% gescheurd. Nu krijg ik dus een operatie, een brunelli plastiek operatie.
Als ik er met andere overpraat gaat het me makkelijk af maar als ik alleen ben, bijvoorbeeld als ik wil slapen, en het spookt door mijn hoofd dan flip ik.
Mijn hart gaat sneller kloppen , krijg het warm, allerlei gedachten flitsen in mijn hoofd en ik kan niet meer rustig worden.
Dit is erg ongemakkelijk dus.

Ik weet dat de operatie niet heel zwaar is maar ik ben nog nooit echt, op een kijkoperatie na, onder het mes geweest.

Hoe voorkom ik die angstige gedachten en wat kan ik eraan doen als het wel gebeurd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar ben je precies bang voor, de operatie of de narcose?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat weet ik dus niet precies. Het is gewoon een soort angst voor alles denk ik. Ik krijg net als bij de kijkoperatie een plaatselijke verdoving. Misschien omdat ik het al eens meegemaakt heb en weet wat er gebeurd dat dat me banger maakt.
Ik kan de angst niet plaatsen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk het volgende. Heb je nu last van je vorige kijk operatie? Zo denk ik dus altijd aan het moment er na als ik ergens tegen op zie. Als ik bv om 2 uur geopereerd moet worden, dan denk ik. Om 3 uur zit ik al weer lekker voetbal te kijken en heb ik het achter de rug of iets dergelijk . Nu doet je vorige operatie je ook niets meer. En zo voel je je straks weer na deze en denk je, heb ik me daar zo druk om gemaakt. Dus gewoon proberen te denken aan een moment na de operatie ipv de operatie zelf

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik had dit laatst ook, nu wat minder. Wat bij mij echt helpt, is bedenken waarom je het doet, en hoe goed het weer is als je het achter de rug hebt. En luister muziek, dat leidt je af. Heel veel succes ;D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest enkele jaren terug ook onder het mes omdat mijn duim uit de kom was ( alle banden en pezen afgescheurd ), ik kon kiezen voor een plaatselijke verdoving. Dit hielp echt tegen de zenuwen! Beetje lullen met de doktoren op de tafel :). Misschien kun jij vragen of jij dat ook mag? Sterkte en vertrouw me het zal wel meevallen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding