Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt je dikker van bier dan van sterke drank? Bij de gelijke hoeveelheid alcohol inname.

Ik dronk eerst beerenburg en nu bier. Ik heb de indruk dat ik van bier dikker word.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij alcohol is het een goede gewoonte om uit te gaan van de gebruikelijke standaardglazen. Een glas pils (82 kcal.)en een borrelglas jonge jenever (70 kcal.) ontlopen elkaar niet veel maar berenburg is met 187 kcal. een grotere dikmaker dan bier. Suikers maken het verschil uit tussen verschillende drankjes. Wat je erbij eet heeft natuurlijk ook invloed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 heb dan ook zeker mijn vraagtekens bij het wijndieet
http://www.gezondheid-afvallen-dieet.nl/het-wijndieet/ :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat een variant op de 40 jaar geleden zo populaire sherrykuur? :-)

Andere antwoorden (2)

Bier op zich maakt niet dik. Het is afhankelijk van de hoeveelheid die je drinkt. As je elke vrijdag,zaterdag en zondag 12 biertjes drinkt word je er wel dikker van. Maar van 12 frisdrankjes zou je nog dikker worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier wordt gemaakt door gisting en daarvoor heb je suikers nodig, de gistcellen zetten de suikers om in alchohol en Co2. Maar niet alle suikers worden gebruikt, dus daarom zitten er heel veel suikers in bier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding