Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een alternatief voor trombose injecties?

Ik durf mijzelf niet te prikken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Probeer je te bedenken dat het voor je gezondheid is, een embolie lijkt me een stuk minder prettig!!

Toegevoegd na 51 seconden:
Tevens kun je iemand anders vragen je te prikken, misschien de wijkverpleegkundige??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat is zo....maar als je moet moet je!!
Gaat het om die injecties net na vaststelling van een trombose? Dat je in je buik moet prikken? Ik heb zelf na trombose Fraxiparine moeten spuiten, maar dat waren hele makkelijke dingen, dopje eraf, volgens aanwijzing op je buik zetten, indrukken en klaar. Als je bang bent voor pijn (die er nauwelijks is), kun je bijvoorbeeld eerst heel even een ijsklontje op de plek houden die je wilt prikken, dat verdooft een beetje.
Ik moest geloof ik 5 dagen spuiten toen, waarna ik over kon op pillen.
Maar misschien moet je spuiten wegens een gipsverband, of om andere reden en moet het langer, Dan heb je twee opties: je leert toch om jezelf te spuiten, of iemand van de wijkverpleging moet elke dag komen om het te doen. In het laatste geval denk ik dat ze ook snel zullen proberen het je zelf te laten doen.
Als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt, gaat het steeds makkelijker.
Niet prikken is hoe dan ook geen optie. Dus moet je prikken en lukt het niet, bel dan morgen je huisarts om te overleggen, want je hebt die stollingsremmers echt nódig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moes na een operatie ook bij me zelf prikken tegen trombose je kan t besten door je moeder of vriendin laten doen je voelt er ook helemaal niks van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aanvraag indienen bij thuiszorg organisatie. Zij komen dan, in overleg, langs om de spuitjes te geven.

Ik durf mijzelf ook niet te prikken.

NB; de spuiten moet je samen met een speciale container voor de lege injectiespuiten wel zelf bij je apotheek halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet via je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt een recept voor de injectiespuiten en je moet om een verwijzing voor de thuiszorg vragen. Je huisarts of ziekenhuis heeft de adressen van thuiszorg organisaties welke actief zijn in jouw regio. Sommige ziekenhuizen hebben een speciaal loket/dienst welke de thuiszorg voor je aanvraagt. Thuiszorg wordt overigens volledig vergoed.
De prikzuster van de trombosedienst bezoekt trombosepatiënten die niet of minder mobiel zijn, en daarom niet naar de prikpost kunnen komen. Meestal wordt het bloed via een infuusnaald in de arm afgenomen. Je hoeft dan niet zelf te prikken.
(Lees meer...)
Abcde
een jaar geleden
Ik denk niet dat het hier om bloedafname gaat. Er wordt een vraag gesteld over injecties. Hier meer informatie: https://trombosegids.nl/injectie-bij-trombose/#:~:text=Ter%20voorkoming%20van%20trombose%20krijg%20je%20fraxiparine%20injecties.,ervoor%20dat%20het%20bloed%20niet%20kan%20gaan%20stollen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding