Hoe hou je emoties/hormonen in bedwang?
Ik ben een evenwichtig mens, flexibel, oplossinggericht en positief... Behalve in de +- 5 dagen voor mijn menstruatie... Als iemand boe roept kan ik zo wel in huilen uitbarsten (komt meestal thuis), voel me snel negatief bejegend, heb een ontzettend kort lontje en word knettergek door de frustraties die ik in die dagen voel. Ik kan gewoon erg weinig hebben en slecht relativeren in die dagen. Naar "vreemden" toe kan ik het nog wel inhouden maar naar mensen die dicht bij me staan niet. Laatst was een verkeerde opmerking van mijn vriend (die soms denkt dat hij 4 is en niks zelf hoeft) genoeg om 2 tosties naar zn hoofd geslingert te krijgen. En een gaatje in mn favoriete shirt is dan genoeg op uit woede het hele ding aan stukken te trekken terwijl ik t gaatje ook gewoon had kunnen maken. Mijn toon naar vreemden toe word erg bitchy en ook ben ik in die dagen erg emotioneel, zie overal gelijk een doemsituatie in (ziekte, overlijden etc)
Het stomme is, zodra mijn menstruatie eenmaal begonnen is is het over en ben ik weer gewoon mn eigen zelf en heb ik nergens last meer van.
Ik ben niet aan de pil en wil dit ook niet aangezien ik rook en er trombose in de familie zit. Maar ik zou graag weten of er een ander iets is dat ik zou kunnen doen om dit op te lossen want ik baal ervan.
(ps. proberen jezelf in de hand te houden helpt niet) =)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.