Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

risperidalgebruik en lichamelijke groei bij meisjes

hallo,
ik heb een dochter van 14 jaar die 2 jaar risperidon gebruikt.
in vergelijking met haar grotere zussen zie ik wel degelijk een ander groeipatroon.ze is nl wel 2 jaar eerder ongesteld geworden . ze groeide in korte tijd veel sneller qua lengte. ze is nog niet uitgegroeid. ze zag er veel eerder lichamelijk uit als een meisje. ook haar borsten zijn wat groter dan haar zussen..
gelukkig is ze niet te dik . ik heb ook gezegd dat ze hiervoor moet opletten omdat je van risperidon dik kan worden.
hebben andere mensen met een dochter die risperidon ook deze ervaringen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
517

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ten eerste wil ik kwijt, dat risperidon een zwaar middel is. Het feit dat je dochter al 2 jaar!! dit middel slikt, geeft voor mij aan, dat er door de arts niet echt gekeken wordt naar de situatie van uw kind. Het is niet gebruikelijk dat zij dit zo lang gebruiken!

Ik geef hierbij wat info

http://waterput.yolasite.com/artikelen/risperidon-risperdal-een-antipsychoticum-voor-lastige-kinderen-en-bejaarden

De titel is niet vriendelijk, maar de info zegt genoeg.

Ik zou terug gaan naar de arts en vertellen van de "bijwerkingen" die je dochter nu heeft. Tevens moet je gaan bespreken of het niet tijd wordt om af te bouwen of over te stappen op een ander medicijn. Op internet kwam ik nog veel meer sites tegen, die allemaal uitleggen, waarom het niet goed is, dat je dochter dit al zo lang slikt, en dit baart mij zorgen.

Laat je héél goed informeren over wat je dochter precies slikt en wat hierbij de richtlijnen zijn. De arts moet nu zeker andere maatregelen, andere behandeling en andere medicatie gaan voorschrijven. Hij kan niet oneindig risperidon voorschrijven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding