Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom is snel van mijn verstopte neus af?

Ik ben erg verkouden. Mijn neus zit helemaal verstopt, maar als ik neusspray gebruik gaat mijn neus wel weer open, maar dan moet ik om de vijf minuutten mijn neus snuiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Spoelen met zout water helpt het beste om het slijm los te maken in je neus en holtes.

Het beste kun je daar een neusdouche voor gebruiken. Zie foto. Maar als je die niet hebt, kun je het ook met een pipetje, of gewoon uit een glas opsnuiven.

Een beker lauwwarm water met een afgestreken theelepeltje zout. Het water mag niet te warm of te koud zijn, want dat geeft irritatie.

Snuif het goed in je neus en snuit het er dan weer uit. Herhaal dit een paar keer per dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stomen:
Het kan ook prettig zijn om te stomen. Vul een bak met heet water, voeg desgewenst wat inhalatiecapsules toe en adem de warme stoom in via de neus. Neem een paracetamol als je hoofdpijn hebt of je niet zo lekker voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een doorgesneden afgepelde ui op een schoteltje op je nachtkastje geeft in de nacht vaak verlichting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent verkouden, je neusslijmvliezen zijn geprikkeld en opgezet en scheiden veel slijm af. Dus of je neus zit verstopt, of hij loopt. Dat hoort nou eenmaal bij verkouden zijn, en het gaat vanzelf over, versnellen zal niet lukken.
Wat je niet moet doen, is je neus snuiten, omdat dan dieper in je neus snot juist de holtes in geperst kan worden en je zo de kans op holteontstekingen vergroot. Je neus ophalen is beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is zo. "Wat is beter? Je neus ophalen of snuiten? Je neus ophalen is volgens onderzoekers beter omdat je daarmee voorkomt dat je slijm in de bijholten perst, wat gebeurt als je hard snuit. Wil je toch liever snuiten, gebruik dan een papieren tissue, druk één neusgat dicht en snuit niet te hard door het andere neusgat. Snuit daarna het andere gat."
http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/eten-drinken/27247/snuiten-of-ophalen-tips-bij-verkoudheid Probleem is dat juist bij verkoudheid mensen te hard willen snuiten. En hé, dan is de verkoudheid vrijwel over en hebben ze ineens een holteontsteking.
Lekker onder de douche gaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar bedoel je dat je niet je neus wil snuiten?
Dat is wel nodig! Als je je neus niet open houdt komt, volgens mij, dat snot dan in andere holtes en krijg je nog veel meer problemen....

Dus gewoon neusspray gebruiken en snuiten, er zit niets anders op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Otrivin. Je moet je wel houden aan gebruiksvoorwaarden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding