Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik hoestneigingen als ik mijn oren met een wattenstaafje schoonmaak ?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Je zit dan te diep in je oren. Het schoonmaken van je oren met wattenstaafjes is gevaarlijk let er op.
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Er lopen heel veel zenuwen langs je oren en in je gezicht. Waarschijnlijk prikkel je een zenuw als je in je oren peutert en zenuwen zijn lang, dus het kan zijn dat het langs je keel loopt en daardoor een hoest veroorzaakt.

Sommige mensen moeten niezen, weer anderen krijgen kippenvel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk heeft bijna iedereen last van hoesten of een kriebel in de keel als er iemand in je oren zit. Eigenlijk moet je nooit een wattenstaafje gebruiken om je oren schoon te maken. Het oorvet wat er zit hoort er te zitten. Ofwel je haalt te veel weg en dan begint het te jeuken omdat te droog wordt of je duwt het verder door en dan ontstaat de bekende prop in je oren, dus weggooien die staafjes. Je hoeft je oren alleen maar met een washandje te wassen, je gaat zover als je kunt komen met dat washandje en eventueel nog met het puntje van je handdoek om het water wat er is achtergebleven op te nemen.

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik vergeet nog iets belangrijks, oorvet is antibacterieel, dus lekker laten zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zit idd te diep in je oren, waardoor je zenuwen prikkelt. Boevendien druk je het oorsmeer verder je oor in in plaat van dat je het schoonmaakt.

Wattenstaafjes zijn trouwens absoluut NIET bedoelt om zo diep mee je oren in te gaan. De bedoeling is ze te gebruiken om de oorschelp schoon te maken, hier kan zich nml nog wel eens huidvet ophopen...

Erg gevaarlijk om zo ver met een wattenstaafje in je oor te gaan, er kan makkelijk iets misgaan en je perongeluk he trommelvlies doorprikt..en dat wil je echt niet!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zit waarschijnlijk te diep in je oor met het wattenstaafje.
het is beter voor je oren en dus ook voor jou om je oren schoon te maken met audispray of een ander merk daarvan!!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image