Hoe kan je een alcoholist helpen?
Ik stel deze vraag naar aanleiding van iemand die mij heel dierbaar is, maar problemen heeft met de alcohol. Zij drinkt al jaren, maar sinds 2 jaar is het sterk verergerd.
ze begint de mensen om haar heen te verliezen doordat zij op feestjes zodanig overmatig drinkt dat zij niet meer wordt uitgenodigd. Ze wilt nergers meer mee naar toe als het niet mogelijk is om alcohol te drinken. Ze verzint dan allerlei smoezen om niet mee te hoeven.
Ze begint haar vriend kwijt te raken doordat hij het niet meer aan kan. Ze duwt hem weg en zegt dat hij niks meer met haar wilt doen terwijl zij nergens naar toe wilt.
Mensen willen niet meer langs komen, omdat ze elke avond dronken is. Ik wil haar niet in de steek laten en haar graag helpen. Ik wil haar laten zien dat ze nu echt moet stoppen met de alcohol, omdat ze alles kwijt raakt als ze zo door gaat. Weet iemand hoe je iemand kan helpen om van een alcohol verslaving af te komen?
Een soort negatieve ervaring houd je er aan over.
Zo leer je het wel af om te drinken.
http://deepfreezer1.blogspot.com/
Daar kan je verschillende paddestoelen vinden die slecht reageren met alcohol.
LET OP! Sommige kunnen erg giftig zijn met alcohol ipv enkel overgeven. Anders kan je alcohol ook een nare ''bijsmaak'' geven bijv. heel veel suiker/zout erin gooien.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.