Hoe kan ik meer van mezelf gaan houden, en van mijn leven gaan houden?
Ik heb een hekel aan mezelf.
Als ik iets wil, kan ik het niet. Als ik een leuk meisje zie, durf ik er niet heen. Zelfs als ze naast me zit, en er zijn anderen bij, durf ik niks te zeggen. Ik durf niet in groepsverband te praten. Ik durf géén mensen aan te spreken die ik niet ken. Ik krijg constant tranende ogen op momenten waarop ik iets belangrijks ga doen.(zie mijn allereerste vraag die ik ooit stelde op GV) Telkens kom ik mezelf tegen als ik iets wil doen wat ik niet kan. Ik haat mezelf dan, omdat ik niet kan doen wat ik wil. Ik ben 17, en baal ervan. Ik vraag me constant af of ik nog wel tevreden ben over wat ik tot nu toe bereikt heb. en telkens is de conclusie ''nee''. ik heb géén vriendin, en géén vrienden.. hoe kan ik van mezelf leren houden en ook van mijn leven gaan houden. Ik ben het namelijk zat. En soms, heel soms denk ik aan zelfmoord. En de enige rede waarom ik géén zelfmoord pleeg is de gedachte aan wat ik mijn ouders en broertje ermee aan zou doen. Ik zie mezelf géén zelfmoord plegen, maar ik kan deze manier van leven niet lang meer volhouden. kan iemand mij helpen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.