Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

krijg je ook luizen als je roos hebt?

Ik loop sinds kort stage op een kinderopvang waar ze nu luizen hebben. Ik heb al de hele tijd jeuk, maar tot nu toe geen luis te vinden. Wel zag ik witte puntjes, maar deze kan ik er zo uithalen, dus is het roos.
maar komen luizen ook als je roos hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ja, luizen geven niet om roos. Ze houden niet van vet haar, dan schijnen ze minder grip te hebben - dus je haar vaak wassen helpt niet tegen luizen.
Jeuk kan psychisch zijn, het kan van de roos komen (probeer een anti-roosshampoo, kan ook tegen de jeuk helpen), of inderdaad van luizen, maar die zou je dan ook echt wel moeten vinden (en dan helpt een antiluizenspulletje van de drogist of apotheek ook prima).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het maakt de luis niet uit ,liever zelfs vandaar het gezegde als een luis op een zeer hoofd of zo ,maar pas op luizen eitjes (neten)kunnen op roos lijken ,het helpt wel preventie houd je haat schoon (niet vet) draag evt daar iets op je hoofd ,maar besmetting vind vaak plaats bij jassen en petten enz kragen van jassen op de kapstok ,bij neten of luizen ga naar de aphotheek direct je bedden goed alles inde kookwas sterkte er mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze houden niet van vet haar dus meer wassen is juist slecht en volgens mij houden luizen niet van roos
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roos maakt de luizen niet veel uit. Als je zeker wilt weten of je (geen) luizen hebt, moet je een luizenkammetje kopen en daarmee je haar zorgvuldig en systematisch doorkammen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing