Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft ervaring met een Stokke Varier of Multi stoel?

Ik heb i.v.m. versleten wervels een Stokke kniestoel nodig. De orthopeet adviseert een kniestoel omdat deze je rug in een rechte positie dwingt en hem dus helemaal ontlast. Ook het schommelen van de toel zou voor meer doorbloeding leiden.

Heeft iemand ervaring met zo'n stoel en zo ja, merk je daadwerkelijk verschil?

Ik heb er wel even op gezeten en vond het erg prettig, maar hoe zit het als je er wat langer op moet zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha die Loenie, nog niet naar Gaertner geweest ;)
Ik heb zelf vanwege een lage hernia sinds kort (2 maanden) zo'n stokke kniestoel op m'n werk. Je moet het in zo'n twee weken opbouwen, want je rugspieren zijn niet gewend je rug de hele dag rechtop te houden. Na de gewenning is de stoel prima. Tegelijkertijd merk ik dat ik aan het einde van de dag toch weer vaak krom voorover gebogen op mijn bureau steun. Dat is dan weer een slechte houding. Denk dat als je echt wil en bewust je lichaam traint om de hele dag goed te blijvenzitten, dat zo'n kniestoel prima werkt.
Oh ja, ze worden regelmatig op Marktplaats aangeboden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

op mijn werk had iemand met rugklachten hem, ze zei dat het geweldig zat, ik vind het er zelf eigenlijk toch onhandig uit zien.
Het schijnt dat je het wel moet opbouwen dus elke dag een beetje langer.

tot zover het halleluja verhaal.
Nu je deze vraag stelt realiseer ik me opeens dat ik hem na een tijdje nooit meer zag, volgens mij (ik kan het nu niet meer vragen) zat hij dus niet ZO lekker dat ze er uiteindelijk de hele dag op zat. Ik zag haar er dus niet meer op zitten......
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
En je zit wat achter je laptop hier op GV! :-)
Steenuiltje
13 jaar geleden
Jaaa het is verslavend hoor! Na twee maanden ben ik heel bewust gaan minderen. Je zit er zó weer een uurtje achter.
Ik maakte bovenstaande opmerking omdat Loenie in een jaar tijd wel naar de top is gestegen met al haar punten! Dat gaat mij niet lukken hoor! (waarschijnlijk in geen 10 jaar! haha).
Steenuiltje
13 jaar geleden
Òoow! Tsja dát wist ik natuurlijk niet. Sorry!!
Ik heb er een tijdje een gehad en heb ervaren dat je uiteindelijk best moe wordt in je rug en dus steeds krommer gaat zitten, dit ondanks dat ik normaal gesproken een echt 'rechtopzittertje' ben. Heb hem toevallig een half jaartje geleden verkocht nadat hij een poos stof had staan verzamelen.

Maar goed, dat is natuurlijk maar 1 ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding