Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (15)

Ja door elke seconden van je leven te genieten.
Door gezond te leven.
En door niet de hele tijd te stressen daar word je bepaald niet vrolijk van en 't is slecht voor je.

Toegevoegd na 10 minuten:
En hoe kan ik het vergeten door lekker veel te sporten!
Kortom beweging
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de quest ( maandblad) stond dat je van stressen ouder wordt :p
Gewoon door blijven ademen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpel, maar wel het meest effectieve.
Als je hier niet aan voldoet, dan haal je de 100 nooit.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal waar Nynke!! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja.. dat is een mooie gedachte. Maar hoe doe je dit als je eenmaal een aneurysma hebt, wanneer er een ader niet meer meewerkt met je toekomstplannen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem Heidi: je kunt je ader altijd nog laten verwijderen... zie:
http://www.goeievraag.nl/vraag/waneer-albert-einstein-geboren-gestorven.147157#718358
In ieder geval niet steeds aan enge ziektes denken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootste kans heb je als je gezond leeft maar toch met mate geniet.
Gezond leven is niet eenvoudig; neem nu het eten. Je moet gezond eten maar elke twintig jaar veranderen de opvattingen over wat gezond is. Het zelfde geldt voor bewegen: bewegen moet maar over de mate waarin veranderen de meningen voortdurend.
Als je het allemaal doet word je zeker honderd, maar waarschijnlijk ben je dan half gek van de ene keer zus en de andere keer zo en totaal afgeleefd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is typisch zo'n vraag die je aan honderdjarigen en ouderen moet stellen. De een zweert bij een dagelijks sigaartje of een borrel en de ander juist bij geheelonthouding. Ook slapen met een open raam en een dagelijkse wandeling scoren hoog. Vergeet de sociale aspecten niet. Een regelmatig bezoek aan de stamkroeg schijnt ook een hoge leeftijd te bevorderen. Zo geheim is die materie niet, al is het alleen al omdat het aantal honderdjarigen stijgt. Alle antwoorden van honderdjarigen kloppen. Ze zijn er immers honderd of meer mee geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ken een oude man die nog volop sport zijn geheim... hij drinkt iedere dag zijn ochtend urine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé, kennen wij elkaar?
Steenuiltje
13 jaar geleden
Dat is werkelijk af te raden .......... al die verzamelde afvalstoffen ....... het woord zegt het al: afvalstof ... bij het afval dus, hoepla riool in en niet je maag in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gadver dan ga je echt kokhalzen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja.. zo ken ik ook een oude man die elke dag eieren met spek eet. Dit moet ik ook niet doen met mijn aanleg voor hoge bloeddruk..
Het 3x daags beoefenen van de bijslaap schijnt ook een probaat middel te zijn.
Dat vertelt althans mijn buurvrouw, die al aan haar 4e man toe is. Ze is al 56, dus dik over de helft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ha! Jij kan ook niet ontkennen dat je al op drie-kwart zit! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? ;)
In mijn famile worden ze zo'n 98, dus het geheim van 100+ hebebn we nog niet gevonden.
Die 98 hebben ze gehaald door na 65ste te blijven werken, niet roken, niet drinken, nooit op vakantie te gaan.

Toegevoegd na 35 seconden:
Overigens, ik ga voor de 100+
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit op vakantie :O Nou das ook niet leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, zem zijn er wel oud mee geworden.
Hier ook veel oudjes in de familie. Op dit moment spant oma de kroon die over een kleine maand alweer 101 jaar wordt!!
Voor oma geldt altijd: Rust, Reinheid en Regelmaat (de drie R-en). Verder gezond eten en niet te vet/ suikerrijk eten. Iedere dag een vitaminepil. Ze drinkt geen alcohol, heeft nooit gerookt. Ging overigens wel op vakantie naar het buitenland :).
Kortom: geen feesten, geen nachten doorhalen, geen drugs, geen sigaretten, nooit een keer lazarus worden, geen vette hap na het stappen ...... Niets van dit alles.
(Gezond) oud worden hangt denk ik ook vooral van je leefstijl af.

Ik ga niet voor de 100: iedereen om je heen gaat dood en jij blijft maar over..... Niks aan.
Ik leef absoluut niet zoals oma, maar ik denk wel meer te genieten.... dus dan maar wat eerder dood dan de 100 te halen. Vind ik prima!
(Lees meer...)
Steenuiltje
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even tegenspreken.... gezonde mensen vallen ook dood neer, en soms vér voor ze de honderd ook maar in zicht hebben, of uberhaubt ziek waren...of ongezond. Dan ken ik ook nog zo'n mens, dat wél veel gefeest, nachten doorgehaald, drugs heeft gedaan, en nog steeds (stevig) rookt.....en niet echt op haar dieet heeft gelet gedurende haar leven.... gewoon lekker op los geleefd zeg maar...inmiddels is ze al 97, going on 98.... Ik denk dat de verklaring ook naast je leefgewoontes ook in je hoofd zit. Ze is namelijk nog steeds vrolijk, nooit depri geweest, altijd opgewekt en kwiek, jong van geest dus. Mijn conclusie, is dat er geen concreet antwoord op de vraag is, en het per individu verschilt. Neemt niet weg dat gezond leven en positief denken er aan bij dragen dat je langer kúnt leven, maar niet dat je daardoor automatisch langer leeft.
Japanners roken het meest van alle bevolkingsgroepen. Oostenrijkers eten het meeste dierlijke vet. Amerikanen hebben het meeste lichamelijke overgewicht. Toch horen al deze groepen mensen bij de langstlevenden op aarde. Blijkt dat een geworteld gevoel van persoonlijke toekomstzekerheid en veiligheid een enorme rol speelt bij het goed blijven functioneren van het immuunsysteem en het gezond houden van de celreproductie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoals de oudste vrouw ter wereld laatst op tv zei....
GEWOON DOOR BLIJVEN ADEMEN.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet roken, veel Sex hebben want dat laat je langer leven, veel lachen dan overleef je het wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar tips:

- altijd genieten van het leven
- gezond blijven eten
- altijd optimistisch blijven (pessimisten kennen dit geheim niet)
- als je ouder bent altijd dingen blijven doen, dat is een gouden regel

Gewoon genieten en doen wat je leuk vind!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vasthouden aan je eigen levensstijl. De oudste vrouw van Nederland die rookt elke dag wel een paar sigaretten volgens mij, dat hoort bij haar levensstijl, zij is er gelukkig mee. Dus ook gelukkig zijn met je manier van leven helpt al een heel eind.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo dat je door een bepaalde gezonde levensstijl standaard een vrijkaartje hebt voor het krijgen van ziektes of ongevallen voor je 100e levensjaar.

Er zijn mensen die zweren bij gezond eten, veel bewegen, niet roken en geen alcohol drinken. Toch hebben zij ook een reële kans op het verkrijgen van bijv. kanker, het klopt wel dat je minder kans hebt op ziektes als je übergezond leeft alleen zijn er toch zat mensen die altijd gezond hebben geleefd en uiteindelijk toch zijn gestorven op hun 30e levensjaar, that's life (helaas).

Waar je echter wel grip op kan krijgen is de kans op een ongeluk in het verkeer. Als je dus nooit de weg oversteekt, niet op een fiets rijdt en ook geen auto hebt verklein je de kans op een dodelijk ongeluk. Alleen weet ik niet of het, het waard is om dag in dag uit in je huis te blijven om verkeersongelukken te mijden ;).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding