Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waneer word ik ongesteld? ik heb namelijk al een tijdje dat witte spul

Ik ben namelijk nogal bang dat er iets is.
Ik ben een meisje van elf, bijna twaalf en ik heb al bijna een jaar dat witte spul in mijn onderbroek.
En ik heb het ook haast iedere dag
Er zijn 2 dingen waarom ik dit op deze site vraag:

- ik wil het niet aan mijn moeder vragen
- ik word er laat maar zeggen gek van!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, dit is volgens mij niet normaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Witte vloed kan heel lang voor je eerste menstruatie op gang komen, en kan inderdaad vervelend zijn.
Bij een eerdere vraag heb ik dit geantwoord:

Dat betekent dat je lijf zich aan het klaarmaken is om binnenkort ongesteld te worden. Soms kan dat inderdaad een tijd duren.
Maar het is normaal, dus maak je geen zorgen.
"De eerste menstruatie wordt doorgaans voorafgegaan door enkele maanden van verhoogde vaginale afscheiding. Dit wijst erop dat het groeiproces op gang is gekomen en dat het slijmvlies van de baarmoeder en vagina tijdelijk overgestimuleerd worden."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menarche

Die termijn van enkele maanden kan soms echt wel langer duren.
Je kunt er dus niets tegen doen dan afwachten, en je onderbroeken gewoon wassen ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eh dat is normaal?.. Er is niks ergs daarmee hoor. Heeft elk meisje wel gehad zelfs als je ongesteld heb hebb je t ook. Ik gebruik soms een inlegkruisje. Wel vaak verwisselen, maar succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ook ik heb het ook al Sins mijn 11de ik ben nu 12.
Het is echt niet erg ik heb het wel aan mijn moeder vertelt zij had het vroeger ook.
Ik denk dat jij het beter ook kunt vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het niet aan je moeder wil vertellen maar er wel vragen over hebt kan je altijd terrecht bij de kindertelefoon
geen enkele vraag is daar raar.
dat nummer is gratis 0800-0432
je kan ook even een kijkje nemen op hun internet pagina.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat verschilt per persoon je kan het nooit weten wel kun je inlegkruisjes gebruiken zodat niet telkens je onderbroeken vies zijn. en dan is het afwachten maar geloof me ben blij dat je het nog niet hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke meisje heeft dat, en is niks om je voor te schamen. Ik heb het nog steeds, en ik ben al een jaar ongeteld.
vraag het maar aan je moeder, ik denk dat ze meer bewondering voor je heeft als je het zegt, dan als ze het een keer merkt. zo laat je zien dat je al volwassener wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks ergs aan hoor, alle vrouwen hebben dat, dus ook je moeder weet hoe dat gaat.
Schaam je er niet voor, het is juist wel interessant om er met je moeder over te praten, want vaak hebben moeders en dochter dezelfde eigenaardigheden als het over ongesteldheid gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image